Hallo allen,
Ik heb nu ruim een maand mijn nieuwe aanwinst; een 99'er SLK 200.
Wintersport (ruim 4000km) heeft hij met glans overleeft, alleen ik heb toch 2 puntjes waar ik graag advies over wil;
1. Bij de koppeling ietwat "abrupt" op laten komen (vanuit stilstand en overschakelen tijdens het rijden) hoor je een lichte "bonk" achter in de kofferruimte. Zal waarschijnlijk bij de cardan zitten? Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
2. Op de autobahn merkte ik dat hij boven de 140 bij constant doortrekken (niet abnormaal hoog in toeren) 1malig heel licht inhoudt. Alsof hij zich verslikt.. maar hij gaat wel gewoon verder.
Tevens lag de top op 190.. waar ik denk dat hij meer in zich moet hebben. Ik ben vanuit een 5 serie gekomen, dus misschien verbeeld ik me dat hij niet volledig power heeft, maar ik denk het wel (viel in de bergen erg op)
Ik heb mij laten vertellen dat een luchtmassameter veel problemen kan veroorzaken die in deze categorie vallen... iemand?
Herkent/kent iemand deze problemen en zo ja; heeft iemand een potentiele oplossing?
Bvd!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luchtmassa meter kan voor problemen zorgen als deze te weinig aan geeft. Vaak levert dat niet eens een foutcode op.
Maar er zijn meer oorzaken mogelijk.
Exacte oorzaak wordt even zoeken. Kontroleer zelf eerst een of alle slangen en slangetjes bij het inlaatspruitstuk heel zijn en vastzitten.
Is de uitlaat niet lek? Vooral het 1e gedeelte tot aan de kat moet volledig gasdicht zijn.
Dit is nou waarom ik gek ben op problemcar; snelle goede antwoorden.
Ik ga je tips zometeen direct bekijken, vooral die van de uitlaat.. dat zou nog best wel eens waar kunnen zijn.
Geen idee betreffende de bonk aan de achterkant?
Alvast vele malen dank!
14 jaar
Top van 190 is niet normaal . Heb zelf een slk 200 handgeschakeld en gaat op de teller 210 .
Iets zal er wel niet juist zijn . Een foutieve meting van je luchtmassameter of een rammelende katalysator . Mijn luchtmassameter heeft bij mij bij 120000 km de geest gegeven . Hij begon toen minder te trekken en de uitlaat stonk verschrikkelijk . Hij gaf geen foutcodes op na uitlezen , maar als je naar de meetwaarde van de luchtmassa en de lambda keek zag je dat probleem . Hij meet teweinig lucht en begon het mengsel aan te passen via de lambda . Laat je probleem door een deskundige nazien en herstellen , dan heb je nog jaren plezier van je slk . suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar