Mercedes-Benz Slk-Roadster: SLK 230 Automaat wil koud niet in D of 4

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2300

Hallo experts, mijn SLK230 automaat wil 's ochtends niet schakelen vanuit D of 4. Pas na 10 minuten rijden in bijv 3 wil hij weer normaal rijden vanuit de 4 of gewoon de D. Hij heeft zijn beurten gehad en verversen olie in bak heeft ook niet geholpen. Nu wil men het 'brein' gaan vervangen a 1200€....
Hij heeft 99.000 km gelopen, zonder problemen.

Iemand een idee of tip?

Lexio

Geplaatst door Lexio (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz SLK-klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

McTech (0) PRO, 11 jaar geleden

Beetje onduidelijke klacht.
Gaat de selectiehandle niet in D of 4 stand, of schakeld de bak niet meer door naar 4e en 5e trap?
SLK heeft elektronische en mechanische schakelselectie, de afstelling van de schakelstang moet kloppen, anders blijft hij in lagere trap hangen.
De selectiehandle module gaan ook wel eens defect, maar dan blijft hij meestal vast in de P staan.
Is het rubbertje aan uiteinde van selectiestang niet kapot? Of de klembout/moer van afstelpunt op stang niet los? Is goedkoper dan brein, die trouwens bijna nooit kapot gaan op uw type automaat.

Lexio (0), 11 jaar geleden

Hij gaat wel in de stand D of 4 maar hij schakelt niet op vanaf de 2-3e versnelling.
Er is inmiddels door een transmissiebedrijf een storing gevonden in het mechanische gedeelte, dat vervangen wordt. Na vervanging zal getest worden of er ook nog een electronische storing speelt. Men wist me daar te vertellen dat het brein van de eerste serie vaker dit type klachten geeft en dat er een tweede versie door MB ontwikkeld is. Deze 2e versie wordt gemonteerd.
Al met al toch een dure en tijdrovende happening. Ik zal de voortgang blijven melden, bedankt voor het meedenken.

McTech (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat zal inderdaad de beste oplossing zijn. Het complete brein.
Er zijn losse delen leverbaar, maar dan moet de oorzaak bekend zijn.
Belangrijk is het inleren van de adaptie waarden na de reparatie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.