Mercedes-Benz w124 300 TD turbodiesel 4- matic: sperdifferentieel

Bouwjaar: 1991

Wie weet er hoe het sperdifferentieel van een w124 werkt. het 4 matic lampje op het dashboard gaat soms branden. de auto schokt bij het draaien van een korte bocht en in mindere mate bij rechtuit rijden. Als het lampje gaat branden is het probleem over. Wellicht wordt er dan iets in het differentieel uitgeschakeld ? alle info over werking 4 matic welkom

autokoning

Geplaatst door autokoning (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Autobedrijf Luik B.V. (0) PRO, 20 jaar geleden

Nou ik kan het je in het kort even uitleggen, weerskanten aan de uitgang van het diff zitten hydraulische koppelingen. Als een wiel doorslipt dan wordt dat wiel afgeremd door het hydraulische koppeling, waarop het andere wiel meer koppel leverd.

wqjk45 (0), 18 jaar geleden

De electronica van 4-matic, meent te moeten ingrijpen terwijl dat blijkbaar helemaal niet nodig is. Dit komt meestal bij de wielzenzoren weg, vervuild, gebroken kabel geen signaal. Probeer maar eens de rode handel onder de motorkap om te zetten. In deze stand is het systeem drukloos naar het sper-differentieel. Nu schokt de auto niet meer. Wanneer dat wel het geval is, dan is het een mechanische kwestie.

harmen4141 (0), 17 jaar geleden

hoi ik heb een 250 met asd ook een automatisch sperr volgens mij, zit er bij een w124 van dit type ook een handle onder de motorkap om het sper uit te zetten en kun je het cardan op die manier ook vervangen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.