Wanneer de auto wordt gestart klinkt na een korte tijd een piep. Dan gaan alle lampjes van de PDC voor en achter aan en uit. De wijzers in de cockpit slaan helemaal uit en vallen terug. Alle lichtjes gaan aan en uit. Daarna functioneert e.e.a. weer. Tijdens deze, ik denk reset, werken de knipperlichten ook niet. Daarna blijft het klokje rondjes draaien. Ook heb ik bemerkt dat bij tijd en ontij het openen van de achterklep niet werkt.
ondertussen ben ik bij de garage geweest. Volgens de garage is er een sensor defect van de PDC. En moet de motor worden vervangen van de achterklep sluiten. Daarnaast moet maar even de cockpit unit worden vervangen. M.a.w. pak em beet zon 2 duizend euro met garantie tot aan de voordeur. We weten het nl. niet zeker.
Met mijn andere auto (sorry een BMW) heb ik gelijksoortige problemen gezien. Vervangen van de accu was toen de oplossing. De spanning van de Mercedes accu komt niet boven de 11.8 V wanneer deze niet wordt belast. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Of zijn er andere mogelijkheden? Wie kan helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk in eerste instantie ook aan een accu die slecht wordt / is. Dit zou toch makkelijk te controleren moeten zijn
Ik ben bij een onafhankelijk autobedrijf geweest en bij de Rogam in Rotterdam. Geen van beiden hebben een defecte accu geconstateerd. Enig idee wat normaliter de spanning op de accu zou moeten zijn?
7 jaar
11,8 volt is te laag. Dat is in ieder geval zeker.
Bij draaiende motor (en dynamo) moet je minstens 14 volt kunnen zien (zonder belasting).
Hoe is die 11,8 volt gemeten? Motor aan of uit? En hoeveel meet je als de accu wel belast wordt (met draaiende motor)?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar