hallo
ik rij met een sprinter 311 het probleem is boven de 3000 toeren geraak ik niet .als ik hem even afleg en dan terug start ga ik wel boven de 3000 toeren voor een paar honderd meter en dan heb ik het terug .zie wel luchtbellen in de toevoer van de diesel .weet er iemand raad mee hoe ik het kan oplossen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitzoeken waar hij lucht in het systeem kan trekken .
Niet resent bv filter vervangen ?
Alle leidingen zitten goed vast ?
Na een nacht stil staan , slaat hij dan wel vlot aan ?
Uitlezen op storingen.
kaleido 1
mazoutfilter is vervangen , nee de laatste dagen zin hij minder zin om te starten maar na lang starten lukt het wel . ga zaterdag een scanner halen die gaat me meer vertellen denk ik hoop ik toch
bedankt al
11 jaar
Is het begonnen na het vervangen van het mazout/diesel/gasolie filter ? zoja controleer dan eens of alle afdichtingen wel goed zijn.
Hij trekt gewoon ergens lucht in het systeem.
eerst beginnen met uitlezen er zit een storing in het systeem de auto loopt in noodloop.
anders kun je blijven zoeken.
scan moet besteld worden en uitlezen is op afspraak maar goed heb zelf al wat gedaan luchtbellen zijn verdwenen gewoon de mazoutfilter los gezet en de luchtbellen zijn verdwenen raar maar waar nog altijd in noodloop na het afleggen van motor gaat hij wel boven de 3000 toeren
het ventiel dan onder de luchtfilter staat heb ik verwisseld met die boven de motor staat dus die is het ook niet zie wel de klep van turbo op en neer gaat daar heb ik mijn twijfels over gaat naar boven en gaat dan terug naar beneden weet niet of dat juist is
11 jaar
bij vol gas moet het hendeltje toch bovenaan blijven staan maar deze gaat op en neer bij vol gas geven
11 jaar
Zo simpel werkt het niet. Het systeem regelt de turbodruk aan de hand van de belasting ne het gevraagde vermogen. Als je stilstaat is het niet nodig de turbodruk tot het maximum op te laten lopen, dus zal het motorstuurapparaat dit ook niet doen.
Eerst uitlezen wat de foutcode is en dan verder gaan zoeken.
laten uitlezen probleem turbodruk ventiel vervangen onder de luchtfilter en wat denk je jaja nog altijd het zelfde in de garage waren ze er zeker van dat het ventiel was vervang dat maar en tis ok weer eens 100 euro naar de kl.luchtbellen zijn weg na stil leggen van motor rijd hij goed voor 2 km en daarna de power weg .nu weet ik het ook niet meer met diene rommel
11 jaar
men aandrijfslipregeling asr blijft wel branden en reageerd ook niet op schakelaar aan of uit + abs die 2 lichtjes blijfen branden op het dashbord
zou dat er iets mee te maken hebben volgens de garage niet waar kan ik die sensor vinden of welk is het probleem
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar