👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
De starter tikt bij het starten maar de motor gaat niet rond, batterij is reeds vervangen en de starter maar het probleem blijft. De relais onder de bestuurderszetel werkt, massa is ok. Als ik een startkabel verbind tussen de plus batterij en de aansluiting permanent 12v op het starterrelais dan gaat de motor rond maar flauw. Bij het opladen van de nieuwe batterij ging de motor vlotter rond maar zonder deze verbinding alleen maar een tik van het tandwieltje dat uitspringt. De batterij is nu aan het opladen maar ik denk dat er een ander probleem is. Ik denk dat de dikke 12v kabel ergens een probleem heeft maar visueel is er niets te zien. Alle contactpunten zijn opgeschuurd en proper gemaakt. Weet iemand raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo skipton, Als je wildt weten of de plus of min kabel kapot is dan kun je dat op twee manieren opmeten. De een is die iedereen weet en gebruikt door de weerstand van de draad te meten, maar dat zegt met zo,n dikke kabel niets. Beter is om de meter op volt te zetten. Nou neem je de akku pool en de plus pool van de start moter als je hem dan start dan moet deze nul volt aangeven! Is dat niet het geval dan weet je dat er een weerstand in die draad zit en dat geeft het verlies aan de start motor. het zelfde doe je ook bij de massa kabel(tussen min pool en moter moet tijdens het starten 0 v zijn!) Ik denk zelf dat het aan de massa kabel ligt. Gr Sander
Het komt weleens voor dat de plus-kabel op de startmotor slecht contact heeft doordat deze vaak erg warm wordt. De massa-kabel tussen motorblok en chassis wil ook nog weleens gaan oxideren. Hier zou ik dus mee beginnen met controleren.
Probleem opgelost...de voedingskabel vervangen en de sprinter start als vanouds. De oude kabel is verbrand, ik heb het omhulsel weggehaald en in het midden van de kabel zie je duidelijk sporen van oververhitting. De sprinter reed al een tijdje rond met een defecte starter en die nam natuurlijk een pak meer ampere af waardoor naar alle waarschijnlijkheid de kabel is oververhit. Bedankt voor de reakties. Ik ben TEC Citroen en heb al wel eens te maken gehad met slechte massa maar dit nog niet, weer wat slimmer :-)
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar