Mercedes-Benz E-Klasse: Start niet.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 CDI

Mercedes 2.2 CDI bouwjaar 2002 automatic


auto start niet.
ook niet met de reserve sleutel.
motor draaid helemaal niet - doet niets
volgens technieker pechverhelping zou de fout liggen aan de code in de sleutel die
niet meer correspondeert met de transporder.
sleutels draait wel verder tot dashbordverlichting aan gaat.
dashbordverlichting en alle andere verlichting werkten wel.
met startkabels ook niet gestart.

naar ik intussen van andere techniekers vernomen heb zou de starter een zekering hebben
die misschien ook stuk is.

auto geeft 1 storing aan met de tekening van een battarij en de melding in het duits

"alle elektrische apparaten zijn uitgeschakeld".

kan de transporder ook stuk zijn ?

startte gisterenmiddag met een blauwe rook uit de uitlaat.

graag dringend raad a.u.b. en alvast op voorhand bedankt

tacheau

Geplaatst door tacheau , lid sinds 16 jaar geleden

10 Reacties

tacheau, 11 jaar geleden

in de garage hebben zij vastgesteld dat de zekering van de starter was doorgebrand.
deze wordt vervangen en zekering brandt opnieuw door.
een tweede zekering wordt geplaatst en auto start. meerdere malen getest en auto bleef starten.
garagist stelde voor om ofwel starter te vervangen of nog aan te zien.
ik heb gekozen voor het tweede.
ondertussen werkt mijn snelheidsmeter niet (soms wel soms niet hapert ook bij het rijden.
auto ganse week gestart zonder probleem tot zondag (1 week later) starte opnieuw niet.
ik vervang de zekering zelf en auto start onmiddellijk.
enkele uren later wil ik wegrijden en krijg ik een storing bij het starten dat enkele elektrische verbruikers
werden uitgeschakeld met tekening van battarij.
ik vertrek en na een halve km begint het lampje van de SRS te branden (storing veiligheidssysteem) spanning van de gordels en of airbags kunnen ongewild afgaan volgens handleiding boekje.
snelheidsmeter werkt niet.

ik vind ook geen schema van de zekeringsdoos onder de motorkap - wie kan mij eraan helpen aub.

alvast bedankt voor jullie raad en hulp .

willy9 PRO, 11 jaar geleden

relais k40 vervangen vermoed dat dit problemen geeft ( rechts in modulebox in motorruimte--deksel losschroeven de doos met zekeringen in is de
K40)

tacheau, 11 jaar geleden

beste willy,

je bedoelt toch één van de relais nr. K40 in de zekeringsdoos.
alleen weet ik niet welke de K40 is, heb geen schema van deze zekeringsdoos.
is dit het probleem van het niet starten en snelheidsmeter en SRS probleem ?

of heeft deze relais niets te maken met het niet starten (soms) en moet ik dan de starter toch vernieuwen ?

heel veel dank voor je reactie willy,

willy9 PRO, 11 jaar geleden

ik bedoel rechts (kant bijrijder)in de motorruimte deksel losschroeven met kruisschroevendraaier en daar zult u de relais K 40 met zekeringen in zien zitten deze voorziet de stuurdozen en verschillende componenten van stroom--ik zou deze eerst vervangen voor u verder iets vervangt-- het zou wel kunnen dat ge de SRS MOET LATEN uit doen met uitleescomputer en laat dan tergelijkertijd ook volledig uitlezen en fouten wissen

u zit volgens mij in zekeringkast kant links chauffeur te zien met de uitlees stekker in

tacheau, 11 jaar geleden

Beste Willy,

ik dank u van harte voor je laatste bericht doch met de beste wil van de wereld vind ik de zekeringsdoos met de door u bedoelde relais K40 in de motorruimte aan kant bijrijder niet. aan rechterzijde vind ik enkel de kap met
de klima anlage (airo),, deze deksel met zeskantsleutel losgedraaid, omhoog gehoffen (onderzijde bevindt zich een filter. onderzijde van deze kap bevindt zich nog een kleine battarij -- van de alarm ?

op volgende plaatsen vindt ik zekeringsdozen :
- onder de motorkap aan bestuurderszijde (zekeringen met relais) heb hier spijtig geen nummering van, dwz, welke zekering of relais voor wat dient.
-links van dashbord aan bestuurderszijde (enkel zekeringen - geen relais).
-in kofferruimte aan bestuurderszijde (dus links) zekeringen met relais doch geen nummering met K40
-in ruimte waar het reservewiel zich bevindt (enkel zekeringen - geen relais).

ik heb intussen zelf de starter vervangen.

verder heb ik dan nog volgende storingsmelding : SRS (airbaig) kan de mapsensor onder de zetel bijrijder stuk zijn ?

heb intussen ook een ritje gemaakt van enkele kilometers, bij het vertrek werkte de snelheidsmeter niet, na enkele kilometers begon deze te werken doch duidt niet juist aan (duid een 15 km/ uur minder aan) dit vastgesteld aan de hand van de cruiscontrol op te zetten. tijdens het rijden van deze rit halverwege gestopt en snelheidsmeter werkte weer niet.

ik zoek mij dus suf naar de door u bedoelde zekeringsdoos met de relais K40.

voor alle duidelijkheid hieronder nogmaals het type van mijn voertuig :

mercedes 2.2 cdi DIESEL _ AUTOMATIC bouwjaatr 07-2002 - W211

nogmaals heel veel dank voor je reactie Willy.

willy9 PRO, 11 jaar geleden

Sorry;

klopt deze relais bestaat niet in uw auto --- zelfs totaal niets van de vorige inlichtigen omdat U ALLEEN E-KLASSE MET EEN CDI 2002 2,2

DEZE INLICHTINGEN ZIJN VOOR EEN E -KLASSE W 210 IK VERMOEDE AL DAT het NIET MEER KLOPTE !!!

ALS U VAN BEGIN MODEL E-KLASSE W211 BIJ VERMELD had
---goed -- er zit voor de start motor een apart relais - geloof naast zekering 15 in de zekeringskast voor links in motorruimte (dat die defect is komt regelmatig voor) --het lijstje met zekeringen en relais plaatsen zit dat niet opgevouwen in de zekeringkastje links dashbordbestuurderzijde (anders een bestellen bij dealer)
u kan best laten uitlezen voor SRS daar het moeilijk is er zo een richting aan te geven en toch met de star de fout moet gewist worden--_Als ook voor de snelheidsmeter best uitlezen

tacheau, 11 jaar geleden

beste Willy,

nadat ik starter heb vervangen heb voertuig laten uitlezen, computer gaf 35 fouten - deze zijn allen gewist
uitleg : battarij is ontladen geweest en is er een hele hoop uitgeschakeld.
intussen geen fouten meer gehad - ook niet voor de SRS (airbaigs).

na enkele dagen opnieuw laten uitlezen : geen enkele fout.

ik heb wel nog steeds een probleem met de snelheidsmeter die :

-ofwel niet werkt.
-als hij werkt duidt hij te weinig aan.
-soms werkt hij wel en duidt correct aan.

computer geeft hiervoor geen fout aan.

volgens technieker zou er aan de achterzijde van de snelheidsmeter een weerstand liggen die mogelijk stuk is en dit zou enkel bij mercedes dealer kunnen hersteld worden omdat er een code achter zit die correspondeerd met de sleutel van de auto.

Willy, wat is jou gedacht en raad die je mij kan geven aub.

bedankt alvast op voorhand.

tacheau, 11 jaar geleden

Beste Willy,

heb juist zitten surfen op het net en ben uitgekomen bij Vastec Tuning te Susteren (NL)

heb contact genomen en probleem uitgelegd.

volgens hun gekend probleem bij Mercedes.

zou een soft- en hardware probleem zijn die zij kunnen oplossen door er een nieuwe en verbeterde versie te installeren. dit kan terwijl je wacht op de auto en afspraak op voorhand.

kostprijs : 250,00 €

(volgens hun zou een nieuwe combi instrumentenbord een 1.000 € kosten.)

voor zzn technisch probleem geven zij hierop 3 maanden garantie.

graag je mening hierover.

bedankt

tacheau, 11 jaar geleden

is nog niet opgelost - ben aan het wachten op stukken via Eindhoven.
meer hierover zodra probleem is opgelost

tacheau, 11 jaar geleden

vandaag trip naar Eindhoven voor het vervangen van de snelheidsmeter (speedometer)
is een PVC ring (gekarteld) met de naald eraan verbonden.
was op een half uur vervangen.
kostprijs :80,00 € (werk + materiaal)


goede service en vriendelijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.