Hallo, ik zal mij eerst eens voorstellen .
Ik heet hein-jan en ben werkzaam in de weg en waterbouw,ik heb voor de hobby een 280 ce gekocht en deze is afkomstig uit californie.
Zaterdag heb ik er een eindje meegereden (hij liep perfect) tot dat hij ineens afsloeg na lang starten kreeg ik hem niet meer aan de praat.
Hij vonkt wel maar er lag veel benzine op de zuigers.
Vanavond heb ik de bougies schoongemaakt en de zuigers droog gemaakt,toen ik startte sloeg hij iets aan maar daarna niet meer.
Ik heb de bougies eruit gedraaid en weer ligt er veel benzine op de zuigers, de bougies zijn nieuwe van bosch en vonken wel.
Wat moet ik hier mee aan .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat jou vlotter naaldje in de carburateur niet goed afsluit (vuil)of vlotter blijft hangen of is lek en zit vol benzine
Het is een motor met injectie ik denk dat dit dan niet opgaat.
15 jaar
inderdaad ce,dan zit hoogstwaarschijnlijk de benzine verrijker vast dit is een naaldje wat gekoppeld zit aan je luchtweger jij hebt een mechanische injectie toch,die 8 cilinders hebben hier ook vaak last van dan moet die spinnekop eraf en aan de onderkant zit deze naald
15 jaar
Is dat eenvoudig te doen want van benzine motoren heb ik niet veel verstand, de auto heeft 2 jaar stil gestaan voor dat ik hem kocht dus dat zou wel een reden kunnen zijn .
15 jaar
je moet me effe een beetje helpen ik weet niet of ik de juiste motor voor me heb,ik heb op het moment geen voorbeeld,als dit hetzelfde principe is als die 8 cilinders is dit inderdaad zelf te doen,als jij je luchtfilter verwijderd zie jij dan een ronde klep van ongeveer 10 cm doorsnede??dat is je luchtweger en daar zitten die 6 leidingen acherop aan vast?? zo ja dan moet je die leidingen losmaken en wat terutrekken zodat je die benzineverdeler los kan maken die pak je er in zijn geheel af dan draai je hem om en zie je die naald te zitten en deze gaan door oxidatie en vuil vastitten en als hij vastblijft zitten op stand open blijft de benzine doorstromen(in jou geval),blijft hij vastzitten op stand dicht dan krijgt hij geen benzine,naaldje met kruipolie en wat fieperen weer gangbaar maken
15 jaar
Ik zal morgen kijken Robby tot zover bedankt, ik laat het weten wat het resultaat is.
15 jaar
Als ik het luchtfilter er af haal zie ik een ronde schijf van ongeveer 4 cm als ik die in druk hoor ik vacuum lucht.
Bovenop die schijf zit een soort stel stift.
15 jaar
kun je er geen foto van maken
15 jaar
die schijf van 4 cm kan ik niet thuis brengen die zal toch wel groter zijn en bovenop die schijf zit de aanslag van die schijf daar moet je afblijven aan die schijf zit een arm en die zit vast aan en veer en daar zit ook dit ventiel wat open blijft staan dus dit moet er allemaal af en als je op die schijf drukt hoor je inderdaad een vacuum geluid,deze schijf wordt omhooggedrukt door de benzinedruk die kun je nu zo indrukken maar als het contact aangaat en er druk op wordt gebouwd gaat dit zwaarder echter niet forceren,dan ga jij hem starten en de schijf wordt door aanzuigende lucht naar beneden getrokken en geeft naar gelang de schijf omlaag gaat de hoeveelheid benzine dus in jou geval blijft er benzine komen terwijl er niet om gevraagd wordt daarom verdenk ik dit ventiel ervan dat dit open blijft staan of die arm ligt los van je ventiel in ieder geval in die richting.
15 jaar
Als ik er bovenop kijk zie ik de leidingen die naar de injectors gaan die heb ik losgemaakt, de aanvoer van de benzine zit aan de zijkant plus een retour die heb ik ook losgemaakt.
Op de bovenkant zitten 2 schroeven en 2 inbus boutjes die heb ik ook losgemaakt maar kan het ding niet omhoog trekken, hoe kan ik een foto plaatsen?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar