close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 280: olie on koelsysteem

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 cilinder

hallo,

Bij een kleine vakantie beurt in de garage is er 1,5 liter olie bijgevuld op 2700 km. Dit is erg veel, was ook de menig van de garage!! Mijn zoon heeft de caravan aangekoppeld en vroeg of ik nog water en olie gecontroleerd heb, nu blijkt dat er in het koelsysteem vol zat met olie, waardoor ik met een andere auto op vakantie ben geweest. Ik heb het water reservoir zo goed als het kan schoongemaakt n bijgevuld met koelvloeistof. nu is er weer een dun laagje olie in het reservoir. In de garage zeggen ze kop gescheurd, koppakking kapot, of de olie sensor? Hoe kan ik op een goedkope manier achter dit probleem komen?? Of de auto aanbieden voor de slooppremie?
Ik hoop op een positief antwoord.

groeten BMWR1150Rt

Geplaatst door

bmwr1150rt (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kop afhalen --koppakking beoordelen -eventuweel kop afpersen

willy9 0
badge

15 jaar

Warmtewisselaar in het oliesysteem nakijken.
Als deze inwendig lek is, komt de olie bij de koelvloeistof.
Zoek maar eens in andere topics, is al meer over gevraagd en geschreven.

succes

Pieterb1 0

15 jaar

Hoe krijg ik de warmtewisselaar los? Ik heb de inspuiting eraf dit is met veel pijn en moeite gelukt, door een inbussleuteltje tekens keren iets in te korten. maar nu kom ik met geen enkele sleutel en knietje aan de inbusbout van de warmtewisselaar. Ik zie trouwens ook maar één bout zitten? Hoeveel zijn er dit? Is er misschien een optie om de warmtewisselaar helemaal niet meer in het systeem op te nemen?

groeten.

bmwr1150rt 0

15 jaar

Heb je een link doorgestuurd met doorsnedes en aanzichten, misschien heb je er wat aan tijdens je sleutel sessie.

Succes

Pieterb1 0

15 jaar

Ik heb de tekeningen bekeken en moet de c280 c36 AMG hebben, volgens de tekening zit de warmtewisselaar maar met één bout vast (ook volgens EMA dealer). Hij is met lompe kracht niet los te krijgen! Nu heb ik de zaak weer in elkaar gezet, nu blijkt hij vlink olie te lekt, dit komt van de warmte wisselaar. Weer uit elkaar gehaald. Er zal toch een manier zijn om dit zaakje te kunnen oplossen???


groeten.

bmwr1150rt 0

15 jaar

Oliewarmtewisselaar is die niet met 4boutjes bevestigt tegen blok en de oliefilterhuis met een centrale kanaalbout in het huis zelf

willy9 0
badge

15 jaar

Volgens de dealer niet en volgens de tekening ook niet!! Om aan de de boutjes te komen willy9 moet dan soms ook de startmotor er vanaf?

bmwr1150rt 0

15 jaar

geef de chassi nr en motor nr eens op --dan ga ik proberen het op te zoeken- want nu snap ik het niet meer daar de startmotor wel een heel stuk daar van daan zit -

willy9 0
badge

15 jaar

chassis nr. WDB20202811A014938 motor 104.941 ? de startmotor zit net onder de warmte wisselaar. ( misschien heb je iets aan het kenteken)? (XX-TL-01) om een en ander op te zoeken? Want in de tekeningen van die Russiche site moet je de c280 c36 AMG nemen om het zelfde blok en onderdelen te krijgen, of die er enigszins op lijken.

groeten.

bmwr1150rt 0

15 jaar

zonder chassi nr is het moeilijk daar er te veel verschillende motoren zijn ingebouwd --was bij een nieuwer wagen aan zoeken
klop-- best starter demonteren --volgens chassi nr bij mercedes zou er inderdaad maar een bout inzitten --er zijn ook uitvoeringen met 3 bouten motor104 942 KIJK na demontage starter eens goed of het tocht niet met 3bouten is
optie ,als ge eens druk via de leidingen op de warmtewisselaar zet met oliefilter uit filterhuis kan u misschien al zie of er water (nu lucht) bij de olie komt via oliefilter voor alleer tot demontage oliefilterhuis met warmtewisselaar te doen

willy9 0
badge

15 jaar

Aan de startmotor zit één bout waar de massa kabel aan vast zit, die heb ik los en boven op de startmotor zit nog een bout? Maar hier is nog van bovenaf of van onder bij te komen. met wat voor sleutel kan ik die los krijgen. (en op welke manier) ik moet wel de warmte wisselaar er af halen( denk dat pakking lek is), of nog erger, door veel kracht te gebruiken dat de wisselaar is gescheurd!

bmwr1150rt 0

15 jaar

goede morgen
meent dat de wisselaar apart te krijgen en te vervangen is-- bovenste bout starter -versnelling bak steun achter los maken en bak kantelt (zakt) eventuweel cardan los maken zodat u met een kniestuk en lang (0,5m of twee verlenstukken 0,25cm )met dop 17of torkdop kunt losmakn -wel bij zakken bak opletten dat waterslangen -schroef -radiator enz -goed even bekijken niet beschadigen -- nog iets-- kan u de wisselaar er niet alleen afhalen kant leidigen dan 8 boutjes(M6X25m/m )voor wisselaar zelf als starter eraf is
groetjes
ja--hoe zwaarder de motor hoe moeiljk er aan te werken is

willy9 0
badge

15 jaar

De warmtewisselaar is lek, waterdruk opgezet en er komt door koelribben druppelsgewijs water uit. Op sloop in België 150 euro.
Topic kan gesloten worden.

Dank voor de adviezen.

BMWR1150RT

bmwr1150rt 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.