hoi, ik ben al enige tijd bezig om deze wagen weer aan de praat te krijgen, hij is door een handelaar neergezet dus ik weet de voorgeschiedenis niet.Deze wagen slaat niet aan, wel na een fikse dosis remmenreiniger.Er zitten geen echte defectcodes meer in alleen van het gloeien,ik kan op mijn texauitleesapparatuur zien dat het stuurapparaat tijdens het starten niet wordt vrijgegeven.Ik vermoed dat er wat met mijn sleutel en/of ontvanger aan de hand is waardoor ik dus geen inspuiting heb.ik zie verder nergens dat mijn sleutel geen ontvangst heb alleen zie ik dat me stuurapparaat niet vrijgegeven wordt, als ik gestart heb met remmenreiniger en de motor loopt dan zie ik dat me stuurapparaat niet meer geblokeerd wordt en loopt hij ook verder goed.kan het desondanks toch in de sleutel zitten? ik hoor het graag. alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mss defecte verstuiver als druk te laag in rail is spuit die ook niet in.
He Alfons, commonrail ??
Groet Thijs
Defecte raildruksensor geeft ook dit probleem.
Als de motor wel rond gaat en niet aanslaat, dan is dit meestal een defecte verstuiver, en af en toe een lekke o ring in de raildruk regelaar maar dit komt zowat niet meer voor. wij meten tijdens het starten de lekolie van de verstuivers om daarmee de defecte verstuiver te singaleren, als de verstuiver te veel lekolie geeft dan blijft de raildruk een paar bar onder de vereiste druk en de motor wordt niet vrijgegeven, met een beetje remmenreiniger gaat de motor iets sneller rond en komt de raildruk op de juiste begindruk en nu wordt de motor vrijgegeven zodoende loopt de motor wel na gebruik van een startmiddel
succes Marcel
Heb hetzelfde voorgehad met een E220 van '97.
Geen cdi dus .
Het bleek op voor mij onverklaarbare wijze in de sleutel te zitten,
met de andere sleutel totaal geen probleem meer.
Ha Alfons, achter op de brandstofgalerij zit de retourregelklep, deze wil nog wel eens vervuilen of de rubbertjes ervan beschadigen. Laat het even weten als de storing is opgelost Groet Thijs
9 op de 10 een defecte cdi injecteur
retourdruk van verstuivers zijn in orde,tenminste niet te veel,druksensorringen zijn heel.Wat gebeurt er met zo een mercedes als de sleutel niet met het stuurapparaaat communiceert?start hij dan niet?start hij wel en slaat niet aan?(ook niet met remmenreiniger?)inpuitdrukken lijken me verder goed.ik hoor het wel wie er een goede suggestie heeft.
Volgens de Mercedes dealer zijn er 3 mogelijke oorzaken, de sleutel, de relais van de voorverwarming en des startonderbreker.
Hallo Alfons, bij een defecte sleutel start de auto wel maar slaat niet aan en geeft "start error"in display. groeten Johnny
dank je johnny, mee daar kom ik ietsje verder mee,als ik wat meer tijd heb zal ik nog eens kijken,verklaar dat eens even,dat relias van de voorverwarming?Na een tijdje draaien na het STARTEN op remmenreiniger slaat hij warm ook niet zonder remmenreiniger aan.met remmenreiniger no problem.weet je ongeveer de begininspuitdruk tijdens starten?
Hallo Alfons. Als je de brandstofleiding (hoge druk) die van de hoge druk pomp komt die voor op de cilinderkop zit en naar de common-rail gaat even los draaien en dan even starten komt er dan veel brandstof uit is de pomp inorde. komt er niet veel uit dan even de lage druk leiding aan de perszijde (zie pijl op pomp) losnemen en nog even starten komt daar niets uit is waarschijnlijk de opvoerpomp defect. of zit er lucht in het systeem, zijn de leidingen (lage druk) bruin en nat van buiten deze altijd vervangen. er wil ook wel eens een vliesje on de plunjer zitten van het regel ventiel in de rail waardoor de druk wegzakt. startdruk in ongeveer 285 bar. meet ook even de hoeveelheid lekolie uit de verstuivers. max 10ml per 10seconde. hierdoor ook te weinig druk inwendig. dat relais heb ik nog nooit gezien. groeten johnny en succes ik hoor nog wel
hoihoi,ik ben vanmiddag nog even aan het stoeien geweest met project vito.allereerst heb ik een drukpompje geplaatst naar de brandstofpomp toe dit bracht geen verbetering.daarna heb ik met een ledtester gemeten dat tijdens het starten mijn verstuivers niet aangestuurd worden.Ik heb mijn uitleesapparaat daarna er maar weer opgezet en kon zo aflezen dat ik alleen tijdens starten geen toerentalsignaal heb (tijdens lopen alles keurig in orde)wat bij mij tevens verklaart waarom mijn verstuivers niet aangestuurd worden.Nu meet ik op 1draad van mijn krukassensor 12volt,dit signaal valt niet weg tijdens starten,ik vindt dit zelf nogal hoog.Ik ben niet in bezit van een scoop zodat ik niet kan meten wat er uit mijn krukassensor komt.verder verschijnt er na lang startenp1354,oftewel signaal krukas/nokkenas komt niet overeen,wat is nu het meest voor de hand liggend?toch een krukassensor?ik kan niks proberen en moet mijn onderdelen kopen dus graag wat meer informatie over die hoge spanning op mijn sensor,is dit normaal?
Hallo Alfons. bij mercedes adviseren ze om ze allebei te vervangen. de stroom op de sensor weet ik ook zo niet of dit normaal is. als ik wat meer weet hoor je het wel. Groeten Johnny
ik ben dus nog steeds met project vito bezig,ik ben nu met een gebruikt stuurapparaat aan het stoeien en krijg dus een starterror op mijn display,dat lijkt me vrij normaal omdat de sleutel niet geprogrammeerd is op het gebruikte stuurapparaat,nu schijnt dit volgens de liam in leiden niet mogelijk te zijn om een gebruikt stuurapparaat op deze sleutel te programmeren,nu heb ik dus een stuurapparatenboer gebeld en die zegt dat je het sleutelgedeelte van het oude stuurapparaat over kunt zetten op het stuurapparaat wat ik wil gebruiken,wie heeft hier ervaring mee en is dit mogelijk? jaja we blijven goedkoop hobbyeen!maar goed dat ik me tijd niet doorbereken anders werd ik arm!groet en ik hoor het wel alfons,
Hay,ik zie nergens dat je de retourlek gecontroleerd hebt.Zou je nu na 4 maanden niet toch eens de retourlekken meten,scheelt je misschien een hele hoop onnodig ECUgeklooi.
als je de motorstuurapparaat vervangt door een 2e hands moet je ook het wsp en een sleutel van de donor auto hebben dan kun je de sleutels van de auto inlezen. maar als de auto wel start maarniet aanslaat denk ik niet dat het in de computer zit. controleer de kabelboom achter het luchtfilter eens deze wil wel eens doorslijten op het schutbord.
gezien je klacht denk ik aan lucht in je brandstof leidingen!!
zoals al eerder gezegt door diverse mensen hier....
o ringetjes van de brandstofleidingen vervangen(stuk of 5!?) en de sensor van je commonrail even losschroeven (2x torx) en die 2 kleine ringetjes vervangen(zwart en wit ringetje uit mijn hoofd gezegt)
als dat niet werkt heb je de goedkoopste en makkelijkste dingen gedaan en blijft er zoals vaak een defecte verstuiver over..
test verstuiver is gemakkelijk neem een fles en test op elke verstuiver de hoeveel heid lek brandstof per injector retour leiding van injector los nemen en dicht knijpen voor lekagge via retour
daarna nokkenas sensor los nemen en starten en verschil in lekbrandstof controleren per injector
hopelijk heb ik je nu geholpen
is het brandstof filter (aansluiting) niet defect
jongens ik ben eruit,ik heb een gebruikt stuurapparaat en het originele stuurapparaat meegegeven naar een stuurapparatenboer.die heeft voor mij het gedeelte van de sleutelherkenning over gezet in het gebrukte stuurapparaat.toen kreeg ik hem terug en na monteren tik en lopen,het kwam erop neer dat het oude stuurapparaat tijdens starten iets niet vrij gaf maar tijdens lopen wel.hij gaf trouwens geen defectcodes.allen bedankt voor het meedenken.me hobbyproject ging rijdend de tent uit!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar