close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Start slecht en houdt in

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: W202 C180

Een vraag

Bij koude motor start deze wagen zeer slecht ( alsof ie verzuipt )
Tevens heeft hij dan backfire in de uitlaat ( niet altijd )

Als die warm is loopt hij onregelmatig stationaire en houdt in bij accelereren

Nou is deze uitgelezen maar helaas geen fouten
De Mercedes garage ging er vanuit dat de KAT kapot was
Deze dus vervangen maar helaas probleem is er nog

Daarna werd gezegd het is de BRANDSTOFPOMP ook deze vervangen
Maar je raad het al probleem is hetzelfde ( is zelfs erger geworden na vervangen oude pomp )

Via het forum hier heb ik daarna de volgende testen gedaan
De tempsensor los getrokken ( hierdoor zou hij beter moeten lopen ) zowel die wat op de radiator bovenop zit 2 pins
Als die wat onder de zwarte kap achter de koelvin zit ( ook 2 pins ) maar dat maakte geen verschil
btw volgens het forum hier zou het een 4 pins moeten zijn maar die zie ik niet . Auto heeft geen airco

Ook heb ik geprobeerd de brandstofpomp relais te vinden deze zou bij de accu achter moeten zitten met een zekering erop
vind er idd een relais echter gewoon 4 pins en zonder zekering erop

ook heb ik de bobines getest op doorslaan met een plantensproeier maar ook dt is in orde

Nou ik ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben

Geplaatst door

Serge07 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verzuipen kan ploffen in de uitlaat veroorzaken - dat is het exploderen van onverbrande benzine.
Daar gaat de katalysator op den duur kapot van - zeker als de motor warm ook te veel krijgt.
Verzuipen wordt niet veroorzaakt door de brandstofpomp, als die moeilijk doet gaat de motor eerder te arm staan.

Ik persoonlijk trek nooit de stekker van de koelvloeistof temperatuur los. Kans is dat de computer gaat denken dat het -40 is, en echt gaat hozen.
Motor moet koud getest worden, na een nachtje buiten slapen. Eerst uitlezen en sensor waardes bekijken, dan starten en 4-gas meting doen.
In dit geval moet je warm ook al wat zien, omdat het stationair niet lekker is en de motor inhoudt bij versnellen.

oldford 0
badge

12 jaar

Probleem gevonden

De luchtmassameter is rip !!
Reeds vervangen en wagen loopt weer als een klokje !!
Wel vreemd dat dit niet eerder bij de Mercedes dealer naar voren is gekomen

btw wat is dat tering duur 458 euro !!!!

Serge07 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.