Mensen,
Ik heb het volgende probleem, als ik de spanning meet die op de draden van het stadslicht staat, dan meet ik 3,1Volt. Massa heb ik ook al ergens anders vandaan gehaald => hielp niets (want ik dacht dat het een massaprobleem was). Achteraf kan dit ook niet, omdat dimlicht/grootlicht en mistlicht ook gebruik maken van dezelfde massa en deze lampen branden dus goed.
Als ik de stekker achter van de lichtschakelaar haal en de rode draad rechtstreeks doorverbind met de draad die naar de stadslichten loopt dan meet ik weer die 3,1Volt. Dus hiermee heb ik uitgelsoten dat de fout in de schakelaar zit.
Wat mij wel opviel, dat er één draad vertrekt van achter de schakelaar naar de stadslichten, dus ergens in de auto moet deze ene draad worden doorverbonden met de twee die ieder afzonderlijk naar de koplampen loopt. Weet iemand waar deze doorverbinding zich bevindt?
Of om het nog iets makkelijker te maken, heeft iemand de elektrische schema's van deze W202?
Het betreft een Mercedes W202 uit 2000 (dus het facelift model).
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat meet je aan de spanning op de rode draad v/d schakelaar als je deze niet door verbind???
Die splitsing zal vermoedelijk in de zekeringkast zitten. Links en rechts zijn apart gezekerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar