De startmotor van bovengenoemde auto begint kuren te vertonen, soms starten en soms hoor je alleen het relais klikken maar draait de startmotor niet. De beste optie is om er maar een nieuwe onder te plaatsen. Echter kom ik op diverse sites startmotoren tegen met zowel 10, 11 of 12 tanden.
Maakt dit wat uit wat er in geplaatst wordt of moet de oude er eerst uit om te bepalen hoeveel tanden deze heeft?
En is het bij het demonteren van de oude nodig (of juist niet verstandig) om de bak iets te laten zakken ivm de ruimte voor het losdraaien van de bovenste bout??
Feedback zal worden gedeeld.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De startmotor is inmiddels vervangen, de originele startmotor had 10 tanden. De nieuwe was uitgerust met 11 tanden echter de moduul was gelijk waarbij de hartlijn iets was verschoven tov de oude startmotor. Hierdoor kon een 11 tands (en desnoods een 12 tands) probleemloos worden toegepast. De bereikbaarheid was wel een dingetje, maar door de bak iets te laten zakken (kantelen van het blok dus) kon ook de bovenste bout van de startmotor worden bereikt.
Topic kan wat mij betreft worden gesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar