auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz SLK-klasse 1999: Startmotor SLK 230 R170

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2300

Beste forumleden,

Heb een paar keer haperende startende SLK.

2 weken geleden, wilde deze niet starten, deed niets, dacht aan de startmotor, volgende dag startte deze zonder problemen.
Vorige week zelfde probleem, de relais (bij uitleespoort) opnieuw gesoldeerd bij de soldeerpunt, bekend probleem, auto deed het weer, maar wat het probleem was weet ik niet.
Vanmorgen startte deze weer niet, klap op de startmotor en deze deed het weer.
Na vele malen opnieuw gestart te hebben de hele dag door, geen problemen verder.

Neem aan dat de startmotor het probleem is, maar als deze auto niet start en de startmotor staat vast, waarom start deze de volgende dag weer zonder wat gedaan te hebben?
Kan het wat anders zijn?

Nu heb ik gehoord van MB dat er verschillende types startmotoren (Bosch en Densa) op deze SLK kunnen zitten, wil deze startmotor vervangen maar wordt een gedoe, uitbouwen en dan pas bestellen voor de juiste en dan weer inbouwen, auto moet op brug en die heb ik zelf niet, wil alles in 1x.

Zie ze op onderdelensites dat een startmotor er al is voor € 80,- (nieuw/revisie).

Graag jullie tips alvast bedankt.

Geplaatst door

Mercedes 200D (115)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan een slecht startrelais zijn, maar ook sluiting in het anker.
Zo te horen ben je aan een gereviseerde startmotor toe.

Heino4267 710

1 jaar

Als tie met een klap wel start, dan zit er vaak mechanisch iets niet goed, dus schoon/gangbaar maken van de bewegende delen (hefboom, rondsel kan dan wel eens wat oplossen..

Beunhaas 1155
badge vip badge

1 jaar

met een klap op de startmotor schieten de koolborstels dichter tegen de sleepringen op je anker waardoor deze weer werkt meestal zitten er dan brandpunten op de sleepringen op je anker je kunt de pertinax tussen de koperen sleepers op je anker wegkrabben met een afgebroken ijzerzaagje maar als deze moeilijk te vervangen is zou ik voor een nieuwe kiezen

Bedankt voor de reactie's, ik ga de startmotor even bekijken, kom er later op terug.

Nieuwe (revisie) startmotor zit erop, hopen dat dit het probleem was en niet het probleem terug komt. Bedankt allen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.