hallo
wie heeft de goede raad voor mij
ik heb een hanomag d631 diesel
in mijn boot zitten dit is de voor loper van de mercedes
als ik hem wil starten
wil die niet aanslaan startmotor is zo goed als nieuw en draaid goed rond
als ik er goed wat startpilot in het luchtfilter spuit slaat die op laatst aan
als ik hem dan een tijdje laat lopen
en doe hem uit
en start hem dan weer heb ik geen probleem
maar als ik hem dan 1 a 2 dagen daarna weer wil starten
dan moet ik weer startpilot gebruiken voor dat die aanslaat
het kan volgens mij niet veel wezen
maar weet niet wat het is
heb met het pomje al heel veel geprobeerd te ontluchten
verstuivers zijn vernieuwd
motor rookt ook een beetje blauwe rook
had er vorig jaar spul in de brandstof tank gedaan toen was de rook minder
de tank was nu bijna leeg of teminste de wijzer stond net in het rode gedeelte
als ik de motor starte op de wal vond ik de rook wel mee vallen
maar nu is de boot weer in het water heb even proef gevaren
nu weer meer rook
ik wou dat spul maar weer in de tank doen en zien dat het helpt
ik weet ook niet of het slechte starten en de rook met elkaar te maken hebben
wie kan mij helpen
en wie heeft de goede oplossing
mvg annfra
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die gloeiers van deze motor staan in serie . Als door oxidatie door een van de verbindingsdraadjes een weerstand is gaat het gloeien niet of nauwelijks . Zit er bij jouw nog een 5e in het dashboard of is het gewoon 30 sec, wachten. ?
Zorg ook dat de brandstof niet terug kan zakken. Succes.
hallo
punt ik snap het verhaal niet helemaal
wat bedoel je met Zit er bij jouw nog een 5e in het dashboard of is het gewoon 30 sec, wachten. ?
ik heb niks in het desboard
ik heb de gloeispiraal vlak bij de motor zitten
ik heb ook een gloei oog maar die is niet meer aangesloten
ik had vorig jaar een oude man die mij helpte maar die is helaas over leden
die had eerst een kleine gloeispiraal de op gezet maar later kwam die met een grotere aan hij zij dat dat te maken had met hoeveel stroom er op de pitten kwam
en zij dat ik dan het gloei oog niet meer moest gebruiken
waarom ik zou het niet weten
ik weet nu niet hoeveel ringen de gloeispiraal heeft dan moet ik eerst even kijken als ik bij de boot ben
ik moet lang gloeien want anders krijg ik hem helemaal niet aan
ik probeer 3a4 keer te gloeien en starten
wil hij dan niet aan slaan dan gebruik ik de start pilot
de man die mij helpte had het er steeds over een paar snijfjes startpilot
maar dat werkt niet
ik moet nog al lang spuiten voor die aan slaat
als die dan een tijdje loopt doe ik hem uit
en dan start die gelijk
en wat bedoel je met de brandstof niet terug zakt
hoe kan ik dat doen
13 jaar
Het zijn 3volts gloeiers . In de jaren 70 had iedere mercedes achter een roostertje de 5e gloeier en als die wel of niet gloeide kon je er van uit gaan dat de rest het ook wel of niet deed. Het 'voordeel' van in serie staan . Jij hebt die 5e niet en kan dus ook niet zien of er werkelijk wat gebeurt in die koppen . Groeten.
Is dit nu een HANOMAG motor of een MB?
13 jaar
hebben praktisch hetzelfde probleem gehad op de boot met zelfde type motor.
wat bedoeld wordt met uitzakken motor is hoogstwaarschijnlijk het teruglopen van de diesel naar de tank.
bij ons was dit te wijten aan het terugslagklepje dat zit in de terugvoerleiding naar de tank dat wat haperde. Na vervanging hiervan start de motor terug normaal bij koude start.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar