auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 200: Stationair te hoog(Pierburg 2E-E)

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: M102

Mijn W124 200 loopt stationair met een warme motor veel te hoog(1000/1100).
Als ie koud is loopt ie 5 seconden goed waarna ie gaat sputteren en af wil slaan, een tikje gas is dan voldoende om hem te laten lopen.
Als de motor warm is loopt ie te hoog stationair en schommelt het toerental licht, je zie hem bijregelen met de choke.
Pakking is vervangen.
Wie weet er raad?

Geplaatst door

DijkvanB (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij accereleren gebruikt de ECU de choke-klep want een acc. sproeier heeft deze carburateur niet . Heb je de stationairsproeier al gevonden ??? Na zoveel jaren zal er wel het een en ander in doorlaat zijn verminderd . Schroef die naald er uit en spuit alles goed door. Zwarte aanslag daar zegt al genoeg . CO afstellen < 0,5 -0,3 % Geluk er mee . Ze zijn maar een paar jaar gemaakt en moesten de nauwkeurigheid benaderen van een injectie maar dan goedkoper... Het was geen succes maar werd wel door bijna alle bekende wagens gebruikt. Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Bedankt voor je reactie.
Waar zit die naald als ik vragen mag?
Voor je het weet is ie kaduuk als ik overal aan ga draaien;-)

DijkvanB 0

12 jaar

Nog even een aanvulling .Verder massa goed en carb.voet vlak ? Eind van de stelpoot oxide vrij ( schuurpapiertje even er tussendoor ) voor een goed contact .? Groeten.
Als het allemaal te moeilijk wordt of de comp .is bedorven kan je altijd nog het vorige type pierburg monteren . Ook geen makkelijke maar wel geheel mechanisch. Met zo'n fijne automatisch electr. /water verwarmde choke.

Punt 65
badge

12 jaar

Nog een aanvulling . Voor doorsnede tekeningen zie de site ruddies- berlin .de . Zoek de lijst waarop een serie pierburg carb. worden vermeld. Doe er je voordeel mee. Niet altijd maar zo'n sproeier zit meestal in de voetplaat en dan nog met een plastic stopje er op . Even met een parkertje er uit trekken.

Punt 65
badge

12 jaar

Nogmaals bedankt, ik vind die site erg onduidelijk maar dat zal wel aan mij liggen:-)
Kan ik bij die sproeier komen als ik het luchtfilterhuis verwijder of moet er dan meer uit elkaar?
Als de comp. kaduuk is is het toch makkelijker die te vervangen?

DijkvanB 0

12 jaar

Als je goed zoekt vind je die carb. Onderdeeltje no 1. Aan de zijde van de 2e trapklep opener. Op de lijst staan nog modellen die ik 50 jaar geleden al tegen kwam . Aan de linkerkant van de pagina kom je in he rood de codes tegen . In 5min kan je die lijst nooit hebben gezien. :::::::::::::::::

Punt 65
badge

12 jaar

Kan idd niet maar ben deze site al tig keer tegengekomen en heb al net zo vaak gekeken:-)
Je moet alleen even weten waar je moet kijken en dat weet ik nu.

DijkvanB 0

12 jaar

Als je liefhebber bent en deze auto wilt blijven rijden zorg dan dat je van de 2EE afkomt want het zijn mega ondingen.
KIjk maar eens op internet bij verschillende VW forums.
Ik heb vorig jaar een 2EE van een 1990 golf vervangen door een solex van een kever, werk super, deze omschreef dezelfde klachten als jij met je Benz.
Je moet idd de oudere types hebben deze zijn zoveel betrouwbaarder.
Er zijn trouwens maar weinig die deze goed aan de praat kunnen houden.
Wil je wel verder met deze carb. dan zou ik je doorverwijzen naar BCCM in Gramsbergen.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Hoe is het met de merc. ???????? We horen niets meer !!!!!!1

Punt 65
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.