Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat het stationair toerental moet zijn van een E 320 met 5 trapsautomaat uit 2001 met ingeschakelde automaat?
Als de auto stilstaat en in N of P staat is het toerental c.a. 700 tpm. Het stationair toerental als de auto stilstaat in D met de voet op de rem is dan c.a 500 tpm en ik vind dan de auto een beetje hinderlijk trildt.
De vraag is dan ook of bij een ingeschakelde automatische-versnellingsbak het stationair-toerental 200 tpm lager behoort te zijn dan bij vrijloop?
Heeft iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit af te stellen?
Mischien heeft iemand hier een advies voor
13 jaar
Wat doet de auto in de R stand met de voet op de rem?
13 jaar
[quote=mercedes190]Wat doet de auto in de R stand met de voet op de rem?[/quote]
Dat geeft het zelfde effect
13 jaar
Toerental is wat laag voor deze auto 500tpm
is gewoon niet goed gok dat auto toch zeker 650 moet maken.
Dit is zo niet af te stellen.
Dit hoort allemaal bij een regelprogramma met vele sensoren.
Vraag me alleen af of dit is gekomen of al was?
Reageert de motor wel met correctie op toerental bij airco aan/uit zetten en
belasten van dynamo (verbruikers inschakelen)
Ik heb de auto sinds een week of 6 en het is me de laatste tijd pas opgevallen. Op een gegeven moment merkte ik bij het tot stilstand komen in file of voor een stoplicht, trillen net voor, het tot stilstand komen (ontkoppelen?). Met de voet op de rem merkte ik daarna de wat hinderlijke trilling en constateerde dat het stationair toerental c.a.200tpm omlaag was gegaan.
13 jaar
Is deze klacht ook bij rem los en stilstaan in D?
Dit kan je testen door hem op de handrem te zetten in D
en dan rem paar keer intrappen met tussenpozen en kijken of
toerental veranderd..
[quote=koende2]Is deze klacht ook bij rem los en stilstaan in D?
Dit kan je testen door hem op de handrem te zetten in D
en dan rem paar keer intrappen met tussenpozen en kijken of
toerental veranderd..[/quote]
Als ik dat doe heeft het geen effect op het toerental of verandering in het trillen.
Het lijkt wel alsof de stationair-regeling constant zoekt naar het juiste toerental (in D, A met de voet op de rem en of handrem en intrappen rem en bij het tot stilstand komen), de toerenteller in het dashboard geeft dit nagenoeg niet weer.
Bij de huidige hoge buitentemperaturen c.a.24 graden moet goed worden opgelet om het trillen waar te nemen. Soms is het zelfs niet waarneembaar. Maar in mijn beleving is het niet iets, wat bij dit type (klasse) auto hoort.
Mogelijk is het een combinatie van factoren, namelijk;
De gaskleppositiesensor met de stappenmotor / stationairklep en de MAF-sensor.
Misschien heb jij nog een idee?
13 jaar
Het kan zijn dat je aanpasregeling bijna buiten zijn venster komt als hij er buiten komt zal
je motor lampje gaan branden dus ik zou zeggen gewoon doorrijden haha
Dit kan komen door een defect in inspuit regeling.
Dan bedoel ik de luchtmassa meter en lambda sonde deze regelen de
inspuit regeling. Dus deze zorgen dat de motor op de best mogelijke verbranding loopt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar