Heb hier een e320 cdi staan. Deze valt af en toe stil bij staionair draaien. Daarna is het starten en weer lopen. Startmotor hoeft niet lang rond te gaan om de motor weer aan te laten slaan. IK heb de auto uitgelezen, deze heeft de volgende opgeslagen foutcodes in het cdi: P2047-001; P2015-001; P2019-001; P2017-001. Deze hebben alle te maken met de raildruk die te laag schijnt te zijn. Kan dit een fout zijn in de hogedruk pomp? De injectoren maken op mij volgens de istwerte een goede indruk, alle 6 rond de 0.32 pro/hub.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer drukregelventil dez zit achter op comingrailbuis .hier van wil wel eens de o-ringen stukje rubber weg of vliesje op zitten dit kunje los krijgen bij m.b dealer.
of
de cdi injectors lekken te veel brandstof via de retour dit kunje controleren door middel retourleiding dicht te knijpen effe
bij mb dealer heeft buisjes om op de injector te zetten deze mogen niet meer zijn dan 5 streepjes per injector.
Het drukregelventiel zit hier op de hogedruk pomp (cp3 pomp en cdi 3 systeem). Tot nu toe heb ik alleen de fouten gewist. Klant heeft het afgelopen weekend geen last gehad.
Beste,
Jouw OM648 CDI III motor beschikt over twee raildrukregelingen: drukregeling en mengregeling.
De drukregeling vindt plaats bij koude motor via de raildrukregelaar achteraan op de rail.
De mengregeling vindt plaats bij warme motor via het mengregelventiel op de hogedrukpomp.
De bedoeling is om in koude toestand de mazout zo snel mogelijk op te warmen en in warme toestand zo weinig mogelijk pompverliezen, afkomstig van de hogedrukpomp, te ontwikkelen.
Het komt hier op neer dat in koude toestand alle mazout eerst door de hogedrukpomp moet om daarna afgeregeld te worden en in warme toestand wordt de mazout afgeregeld alvorens ze de hogedrukpomp ingaat.
Let wel: na de start in warme toestand wordt toch eerst enkele seconden in drukregeling gedraaid om daarna direct over te gaan in mengregeling.
Dus: als de injectorlekkages oké zijn en alle foutcodes slaan op een raildrukprobleem, dan zou ik eerst uitmaken in welke bedrijfstoestand de motor uitvalt. Ik denk dat dit wellicht in warme toestand zal zijn. Het mengregelventiel kan je apart van de hogedrukpomp bestellen. Let op van de drie torx schroefjes waarmee deze bevestigd zit. Je kunt er, bij deze 6 in lijn, niet goed bij en ze durven nog al eens vast zitten waardoor je ze gemakkelijk overdraaid!
Succes ermee,
Thomas.
het kan ook nog zijn dat je brandstof druk in orde is alleen niet goed wordt gezien door je druksensor (slechte verbinding/breuk)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar