Goeie dag wie kan mij helpen met deze storings code. De auto heeft geen kracht en de motor draait niet sneller dan 3000 toeren en het lampje epc brandt. De code zegt dat er brandstof wordt gekort.Als ik dan kijk naar de luchtmassa meter die heeft een te lage waarde en als ik gas geef dan gaat de waarde naar beneden 60 mg! Ik denk zelf dat het de luchtmassameter is maar het blijft een beetje gissen.als ik de stekker er af trek dan doet de auto het zelfde maar dan komt er nog een storing bij (foute luchtstroom). wie weet er een oplossing .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De storingscode is niet p01622 maar p1622
P1622 is foutcode op ELAB (elektrische brandstofafsluiter), deze zit gemonteerd bij de opvoerpomp op de motor.
Aansturing + bedrading controleren, weerstandwaarde ELAB 10,5 tot 14,5 ohm + doorstroming controleren verstopping oid.
Ps. neem aan dat basis dingen gecontroleerd zijn (brandstoffilter ed.)
Ik heb inderdaad de basis dingen vervangen ook alle rubber ringetjes die er te vinden zijn. Heb er vandaag een nieuwe brandstof afsluiter op gezet en de bekabeling doorgemeten en dat blijkt goed te zijn .Ik kan hem met de comp aanstuuren dan hoor je een duidelijke klik Nu gebeurt alleen het volgende als ik de stooring uitwis dan reidt de auto goed, maar als ik hem dan uit doe en dan weer aan dan komt de stooring er gelijk weer in en het lampje brand dan weer. Ik heb ook de luchtmassa meter omgewisseld maar dat geeft geen resultaat.Het is een lastig gevalletje bijvoorbaat dank gr Sander.
Heeft u dit probleem reeds al kunnen oplossen ? Dit omdat ik met hetzelfde probleem zit.... Graag wat raad.... Mvg
Mijn euvel zat in de ECU..... kostelijke hertelling welliswaar....
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.Zelfs de ECU naar 2 verschillende reparateurs gestuurd,met de mededeling dat de ECU in orde zou zijn.Zelf nog diverse pogingen gedaan met een Ohm-decade om diverse componenten te simuleren,maar dit mocht niet baten.Het viel mij wel op dat als de storing is gewist en je daarna de contactsleutel binnen 2 seconden weer op contact zet de storing weg bleef[er volgt dan geen resetmeting]en daarna zonder storing kan rijden,totdat de motor langer dan 3 seconden van contact is geweest.Dit gaf voor mij de doorslag dat de storing een spookstoring is.Na vervanging van de ECU alles in orde.Het betreft hier een Vito,maar de code P1622 geld voor alle Mercedessen met een ELAB ventiel.Bij de Vito zit deze op de dynamo.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar