close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz A-Klasse: Stottert stationair-houd in tijdens rijden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 14i

Auto start moeilijk en blijft stationair niet draaien.Bij het vertrekken stottert hij enorm en er is niet mee te rijden (totaal geen vermogen).Gekke is dat na een tijdtje deze zogoed als perfect rijd (na ongeveer 15min).Soms wel en soms niet.Heb deze al aan de computer laten hangen en geeft geen enkele foutmelding.Alle sensoren zijn nagekeken en heb er eveneens al andere benzine ingedaan. (niets geholpen).Heb me laten vertellen dat het de ECM module luchtmassameter en de bijbehorende computer is. (niet elke computer zou dit detecteren)Werkt een andere module van hetzelfde type jaar en motot op een andere auto (om te proberen)of moet deze ingelezen worden.Weet iemand raad voor dit hele probleem

Geplaatst door

kris s (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand een oplossing....

kris s 0

11 jaar

Met welk systeem is de auto uitgelezen?
De motorregeleenheid/lmm zijn niet uitwisselbaar, maar wel te reviseren. Via een garagebedrijf kan je bij bv ACtronics terecht.

Ik heb de wagen al door verschillende computers laten uitlezen en we vinden geen énkele storing, alles lijkt correct. Vaak rijdt de wagen perfect, maar plots begint hij te stotteren, schieten, inhouden, vermogensverlies etc. En dan weer even snel terug in orde. Op alle mogelijke snelheden, zelf stationair doet ie het...! Om kompleet gek van te worden, het is de wagen van mijn vrouw en ze vertrouwt het niet meer. We merken ook dat starten soms oeverloos lang duurt, soms tot drie keer toe moeten we starten, dus slaat hij niet aan van de eerste keer. Ik heb de indruk dat hij aanslaat en dan weer onmiddellijk (binnen de seconde) terug afslaat. Het uitlezen op de computer gaf eventueel geen probleem aan, zelfs terwijl de motor bokkig liep. Het lijkt soms wel een oude dieseltractor. Nog iemand die dit probleem heeft wetende dat het een 1.4 benzine motor is :-)

kris s 0

11 jaar

Ik heb precies hetzelfde, heb gisteren topic gepost, ik heb de lmm laten reviseren. Rijdt inderdaad niet grappig.

harmen4143 0

11 jaar

Heb je dit bij AC tronics laten doen.Hoeveel kost het zo een revisie van de luchtmassameter....hier hangt eveneens de computer op vast.Gekke is dat de auto bij momenten alles perfect doet,starten rijden en dit tientalen kilometers zonder probleem en dan weer niet.De computer kan maar is een dure grap blijkbaar en als dit dan de oplossing niet is.......

kris s 0

11 jaar

Is de auto al eens uitgelezen met een goede diagnosecomp, bij voorkeur een stardiagnose? Wat is de lambdawaarde op moment van storing? Een defecte bobine komt weleens voor bij deze motoren.

Deze waardes zouden volgens de garage goed ,ze hebben alle testen grondig doorlopen.Lijkt het jou mogelijk dat het de computer niet is en eventueel de bobinerail....kan ik dit proberen door van een andere A klasse v/h zelfde type af te draaien en op de probleem auto te zetten

kris s 0

11 jaar

bobijnerail is gewoon te wisselen zonder probleem.
ge

willy9 0
badge

11 jaar

Volgens mij zijn ze voor alle benzine-motoren hetzelfde, behalve de A210 misschien. Als je het onderdeelnr vergelijkt weet je het zeker.

Oke,ga dat morgen eens proberen en laat ons hopen dat het dit maar is.

kris s 0

11 jaar

Bobine vervangen,maar zonder succes.Dan schiet er niet veel meer over dan alleen de lmm (computer)pfff dure grap

kris s 0

11 jaar

Kan ik een computer van een andere A klasse zelfde type,occasie kopen 200€ en deze laten inlezen in mijn A klasse.....

kris s 0

11 jaar

Je kunt je lmm laten reviseren bij bba rehman in utrecht en andere bedrijven, heb ik ook gedaan iets van 270 euro. Ze monteren dan een extra potmeter om het electronisch verloop te compenseren. Die moet je door uit te laten lezen laten afstellen. Dat moet ik nu doen, doe je niks wordt de boel weer ontregeld, geen aanrader kan ik je vertellen. De agrages waar ik aankwam met het instructiebriefje begrepen het niet. Dus als iemand nog een garage in het midden van het land weet waar ik m'n auto kan laten uitlezen en afstellen waar ik bij kan zijn?

harmen4143 0

11 jaar

Alvast dank voor de info,ga er zekr achteraan en laat je iets weten.Weet iemand zoals ik al aangaf of ik een lmm (computer) van een andere zelfde type A klasse in de mijne kan zetten ....leegmaken en terug inlezen.Dit om tijd en geld te sparen.Staat momenteel bij een officiele mercedes garage...€€€€

kris s 0

11 jaar

blijkbaar vinden ze het probleem bij Mercedes ook niet,iemand suggesties...............

kris s 0

11 jaar

benzine drukken meten --vermoed elektrische pomp die kapot is -
suc6

willy9 0
badge

11 jaar

we hebben voor aan de motor de nippel v/d benzineleiding losgedraaid en de benzine spoot eruit dus vermoed dat deze genoeg benzine krijgt....Je hoort deze ook functioneren als je het contact opzet.Zelfs bij Mercedes weten ze er geen raad mee...

kris s 0

11 jaar

bij nippel los maken uitspuiten is niet 't zelfde als benzine drukken METEN .want u moet minstens 3 bar hebben op de verstuivers.
gr

willy9 0
badge

11 jaar

Hi Kris,
Ben je er uit je probleem?
Had lang terug ook zo'n wagen staan met het zelfde probleem. Het lag echt aan de benzine druk, pomp in de tank. het beste druk meter net wat de vorige collega jouw vertelt. Je zal echt de druk moeten meten en weten als die inorde is. Denk zelf ook dat de pomp in de tank het begeven heeft.

Mvg.

marsancb 0
badge

11 jaar

Heb vanmorgen tel gekregen van Mercedes en het zou blijkbaar toch de luchtmassameter zijn.Aangezien deze met dit type bij op de computer zit kost dit grapje rond de 1600€

kris s 0

11 jaar

Kan je laten reviseren voor een fractie van dat bedrag, wordt ook eerder al genoemd.

heb het gelezen,maar particulier doet AC tronics dit niet.Na revisie moet de auto blijkbaar terug worden ingelezen,denk niet dat de garage dit gaat toelaten.Hetzelfde als eigen olie meebrengen naar de garage en vragen voor deze te laten smeren.Weet het ook niet meer.Weet iemand of de auto altijd terug moet ingelezen worden na herstelling luchtmassameter.Weet een 2 tal occasie luchtmassameters liggen met bijbehorende computer maar heb dit geprobeert en hij start hier niet mee.Kan zo een computer worden leeggemaakt en terug worden ingelezen....scheelt een hoop geld.....

kris s 0

11 jaar

de garage de computer naar actronics laten opsturen of nieuwe kopen op chassi nr --een andere 2 de hands gaat niet is volgens chassi nr gecodeerd en niet overzetbaar of omwisselbaar. er zijn maar 2 mogelijkheden .

gr

willy9 0
badge

11 jaar

Wie zegt dat de lmm van die andere computers goed zijn? Als je de kosten via de garage laat lopen en ze mogen er van jou wat aan verdienen, dan zullen ze daar toch niet moeilijk over doen? De computer is plug-and-play als deze weer terug komt van Actronics.

Heb een computer van een ongevalwagen gehaald en de luchtmassameter v/d computer afgesoldeerd en op de computer van mijn wagen gezet..De wagen rijd terug perfect.Dank aan iedereen die hier zijn bijdrage gegeven heeft.

kris s 0

11 jaar

Mooi zo...bedankt voor de feedback.

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

Dat is ook een oplossing! Goed bezig!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.