close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: stroomafname E W211 kachelventilator

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 cdi

auto had eerst af en toe accu leeg in 10 uur tijd, maar steeds vaker. Na controle werden er om de 20 sec. een impuls van 8 amp. afgenomen. Gelukkig hoorden wij de kachel vent. draaien, hier zit dus het probleem ook als de sleutel uit contact is. Als men de accu los koppeld en na 15 min weer aansluit is het vaak een langere periode goed. Kachelweerstand vv probleem blijft zonnesensor in motorkap vv probleem blijft. Denk aan bedieningspaneel. Auto heeft F fouten in Soll-Ist kofiguration des innenraum-CAN-Busses, DBE code 90A0,ESv-fahrer zitting LV met memory code 9063, KLA klima code 9470 Zuheiser.

wie heeft idee, hoor graag wat groeten Jarno

Geplaatst door

jarno5178 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb met een Cls een soortgelijk probleem gehad, kachelmotor bleef draaien, ook met de sleutel uit het contact. Actuele storing in de kachelweerstand, hiervan waren de Istwerte ook niet uit te lezen. In eerste instantie natuurlijk de kachelweerstand vervangen maar dat hielp niet. Alle bedrading doorgemeten, allemaal in orde. Alle componenten van de verwarming kregen spanning en hadden massa waar nodig. Toen ander bedieningspaneel(stuurapp.) geprobeerd hielp ook niet. Toen besloten maar gewoon stekkers te gaan trekken tot er wat veranderde. En waarempel, toen ik de stekker van het bedieningspaneeltje(enkel en alleen voor de temperatuur) achterin lostrok kwamen de Istwerte van de kachelweerstand weer tevoorschijn en de storing was niet actueel meer. Paneeltje vervangen en probleem verholpen.

ToniMB 0
badge

16 jaar

hmmm, zuheizung ????? heb je een standkachel in je auto ??????, zou kunnen dat deze defect is, en elke 20 seconden probeert op te starten, vandaar misschien die puls.

Het is maar een wilde gok, maar miscchien.............

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Vast bedankt voor jullie inbreng.

Krijg de auto over 2 weken weer terug, want hij is van een taxi bedrijf die het momenteel niet past, en rijden doet hij bijna dag en nacht. Toni ik dacht ook an het bedieningspaneel, zal daar eerst eens gaan zoeken. Ik heb ook van een MB monteur gehoord dat het te maken kan hebben met een juiste software update? Nauw kan dat belangrijk zijn maar volgens mij zit er gewoon een storing in een component of bedrading. Zodra ik meer weet geef ik de oplossing

jarno5178 0
badge

16 jaar

In mijn geval was het dus het bedieningspaneeltje achterin de middenconsole voor de achterbank hè, vergeet je al gauw naar te kijken omdat die er eigenlijk niks mee te maken heeft en de klant klaagt er niet over als dat displaytje uitvalt.

ToniMB 0
badge

16 jaar

probleem opgelost inmiddels?

ToniMB 0
badge

16 jaar

Hallo Toni
Auto komt maandag weer, hou je op de hoogte. Bedankt voor jou betrokkenheid. Waar werk jij?

jarno5178 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.