Hallo, ik heb het volgende probleem.
Als ik het stuur draai terwijl de motor draait, hoor ik een zoemend (schurend geluid) tijdens het draaien, naar links draaien is minder luidruchtig als naar rechts draaien.
Weet iemand of er iets mis is met de pomp van de stuurbekrachtiging, en zo ja is dit een duur probleem.
Alvast bedankt.
Mvg.
Cor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al gekeken naar het vloeistof niveau? Riemspanning in orde? haal eens een magneetje door het reservoir, zit er veel ijzer in is waarschijnlijk je pomp aardig op het einde van zijn bestaan. Spoel wel het systeem goed als dit het geval is!
Niveau is oke, riemspanning denk ik dat oke is, ik zal de truc met de magneet in iedre geval toepassen, wel vind ik de olie in het reservoir erg donker, deze moet ik mischien vervangen. Moet dit reservoir worden leeggezogen of is er een aftap punt voor de olie.
Mvg.
Cor
14 jaar
De riemspanning kan je controleren door het langste vrijliggende stuk tussen duim en wijsvinger te pakken en deze moet je net een kwart slag kunnen draaien/torderen. Ik weet niet of de mercedes een aftapplug heeft. Waarschijnlijk niet. Het beste is dan het laagste punt op te zoeken waar een slangklem of een andere koppeling zit en deze los te maken. dan loopt het systeem wel leeg. Je kunt dan nog een paar keer het stuur maximaal van links naar rechts doen (zonder de motor te starten) zodat er wat meer olie uit komt. Weer aansluiten en afvullen tot max met nieuwe olie. Motor starten en dan aantal malen van uiterst links naar rechts sturen om het systeem te ontluchten, je kunt overwegen dit na een week of zo weer eens te doen om wat meer troep er uit te halen. Zwarte olie is namelijk vieze oude olie.
Succes!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar