close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz A-Klasse: Stuurinrichting

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: A140

Mijn probleem is dat als ik naar links of naar rechts stuur dat de wielen niet synchroon mee gaan.
Het ene wiel ijlt na op de ander.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat hier de oplossing van wezen mag.

Geplaatst door

RogierMarleen (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe merk je dat een wiel na ijlt??? Piepen in de parkeergarage??? dat is heel gewoon.. Het binnenste wiel maakt een kleinere circel dan het buitenste (akkerman principe) Ik denk dat er niets loos is..

cirkel met een k natuurlijk.

[quote=cor van jaarsveld]Hoe merk je dat een wiel na ijlt??? Piepen in de parkeergarage??? dat is heel gewoon.. Het binnenste wiel maakt een kleinere circel dan het buitenste (akkerman principe) Ik denk dat er niets loos is..[/quote]
Het zit zo dat als je instuurd dan gaat hij gewoon eerst recht door en na een tijdje gaat hij pas de bocht om.
Als ik onder de auto kijk en laat iemand anders sturen kan ik gewoon zien dat het ene wiel al aan zijn eind zit van het sturen en dat de ander er nog achteraan komt (na een sec of 2 is de ander aan zijn eind)

RogierMarleen 0

12 jaar

klopt, allemaal.. een spoorstang staat dan haaks op de stuurarm van een fusee en de ander nagenoeg in het verlengde ervan. dan kan het wiel bewegen en lijkt er overmatige speling te zijn...Op zich heel normaal..

Maar, Het kan natuurlijk geen kwaad om te (laten) controleren of er daadwerkelijk speling op een stuur of fusee kogel zit, en of er iets los zit.

Het na-ijlen tijdens het rijden kan ook komen door een verkeerde bandenspanning of verkeerde wielen(ET waarde) en of banden.. Ook de achterwielen doen mee aan de besturing.

Loszitten of speling daar, zal ook een onhebbelijk weggedrag veroorzaken...

Als de auto schade heeft gehad of er is hard tegen bv een stoeprand geknald??? dan is de zaak ook verstoord. Maar dan merk je links en rechts af verschil.

Het uitvoeren van een complete 4 wieluitlijnng (liefst met een rapport erbij) zal uiteindelijk de definitieve conclusie of er (n)iets mis is bevestigen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.