Hallo,
Ik heb een probleem met de temperatuur van de motor van een Mercedes 230E bouwjaar 1986.
De auto hadden we gekocht en hij was met benzine gedreven maar omdat we kosten wouden besparen hebben we pas geleden een nieuwe Lpg systeem in laten bouwen.( Zou het misschien hierdoor kunnen komen ?)
We hebben onlangs de hele motorblok vervangen omdat we dachten dat het aan de oude motor lag. De nieuwe is immers 7 jaar jonger dan de oude.
De thermostaat hebben we gecontroleerd maar daar ligt het niet aan, even als de waterpomp.
Kort gezegd hebben we het hele koelsysteem nagekeken.
Maar het probleem blijft zich voordoen,en soms komt de temperatuur tot de 110 graden.
Zou iemand misschien weten wat het probleem dan toch zou kunnen zijn, of hebben we iets over het hoofd gezien?
Mvg
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goed ontlucht?
Is hij ook daadwerkelijk teheet of geeft de meter een verkeerde waarde aan , meet de watertemperatuur eens en vergelijk deze met de meter.
Tijdens het rijden of stationair / file?
Indien het laatste thermoschakelaar van de ventilator controleren. Gaan regelmatig stuk.
Groet paul
Dankje wel voor jullie snelle reacties,
We hebben vandaag de radiator even nagekeken en schoongemaakt, nadat hadden we een nieuwe waterpomp geplaatst.
Een testrit gemaakt van ongeveer 20 minuten en hij bleef op 90 graden dus ik denk dat dat wel een goed teken is want eerst werd hij na 10 minuten al over de honderd.
Ik wacht nog even af de volgende dagen of het zo blijft en anders kom ik terug!
Groet
Erik
12 jaar
Op http://spalventilatoren.be staan wat ventilatoren, die zou je als extra koeling in kunnen zetten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar