Ik heb een mercedes w124 200D (station) uit 1990 met 240 op de teller. Doordat er een waterslang was geklapt is de koppakking vervangen, de kop is bij een gespecialiseerd bedrijf geweest (kleppen en kamers zijn eruit geweest). De distributieketting is gekontroleerd (zat in het midden tussen de waarden van versleten en nieuw). Vervolgens is hij gekeurd. Na deze reparatie was bij stationair toerental niets te horen maar onder het rijden tikt hij behoorlijk. Nu 500 km later tikt hij ook bij stationair toerental. Weet iemand waar ik het ongeveer moet gaan zoeken? Stoters, vervuiling, oliepomp of iets dergelijks?
Daarbij is hij erg langzaam, van 100 naar 140 in de 5de versnelling duurt meer dan 45 sec. en van 120 naar 140 meer dan 30 sec. Mijn peugeotje 205 op diesel doet het laatste in 15 sec. Is dat normaal of heeft het eerste misschien met het 2de te maken of mankeerd er meer aan?
Alvast bedankt, marcel.
Update 20-6-2004:
Na 500 km is mijn distributieketting gebroken. Dat gaat lekker dus, zeggen ze dat het de beste diesels zijn!?! Het gebeurde toen ik 140 km/uur reed dus enige schade is te verwachten. Ik weet er nog helemaal niks van, maar het is de bedoeling dat deze week de kop er af gaat. Iemand tips of nuttige ideeen?
Groet marcel.
Update 25-07-2004
Eindelijk tijd gevonden om de zaak open te gooien. De ketting was nog heel, maar het platte vlak van een stoter (waar de nokkenas op slaat) is rondom gewoon afgebroken! Hoe kan dat nou?!? Die bodem is klem komen te zitten tussen de nokkenas en de kop zelf, dan moet er natuurlijk iets kapot. De bout waar het nokkenastandwiel mee aan de nokkenas zit is afgebroken. Nou probeer ik de kop er dus af te krijgen omdat de kleppen ook geraakt zijn. Maar ik heb een behoorlijk probleem....
hoe krijg ik de kettinggeleider los?
Het lijkt of hij om een buisje zit dat aan de voorkant m6 binnenschroefdraad heeft, en dat 2 keer. Heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig of is het een eenvoudig truukje. In het Autotechnisch handboek staat dit niet beschreven, alleen "verwijder", daar wordt ik dus niet wijzer van.
Wie kan me dat uitleggen?
Alvast bedankt, marcel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
240 en 14 jr oud...lijkt me bitter weinig...denk dat jogr63 gelijk heeft en de distr niet optijd stond en daardoor de ketting extra veel te verduren heeft gehad..zou wel reclameren!!
Ik zal zeggen dat de uitlaatspruitstuk pakking gewoon lekt... dan krijg je ook een tikkend geluid,en wordt de auto ook traag van... succes.,..,
Vervelend dat dit zo afgelopen is, het kan niet anders dat het breken van de ketting te maken heeft met de uitgevoerde reparatie het is tenslotte daarvoor 240 dkm wel goedgegaan, je zou dan ook denken dat dat de distibutie ( nokkenas )toen een tandje is verschoven dat zou ook gelijk de acceleratie-tijden verklaren jammer dat dit nu niet meer te bewijzen is.
20 jaar
GARANTIE !!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar