Mercedes-Benz SLK 200 KOMPRESSOR: tikkend geluid motorblok

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 163

Goedemorgen,

Heb een M.B. slk 200 r170k 2003 met 107.000 km laatste mb beurt is van 2016 maar heeft sindsdien niet meer dan 4000 km gereden, is een nl auto met alle papieren en RDW km uitdraai.
Gekocht en na 1 week en 500 km hoor ik geluiden uit het motorblok. Hij klinkt als een oude dieselmotor, je weet wel klep- tikken. Bedrijf waar ik gekocht heb verzekert mij dat er niets aan de hand is met de auto, kan er gerust mee rijden. Nee het klinkt niet mooi voor een 2 liter motor. kreeg 3 maanden garantie op blok en versnellings--bak. Is dit een kwestie van kleppen laten stellen en wat kost dit ongeveer ? wat is wijsheid in deze?

Andrees

Geplaatst door Andrees (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz SLK-klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

PeterK011 (25), 5 jaar geleden

Motor heeft hydraulische klepstoters : daar valt niks aan te regelen.

Andrees (0), 5 jaar geleden

Hoi Peter
ok? dus geen afstelling mogelijk en het geluid accepteren ?

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Ik heb je andere topic betreffende de automaat ook gelezen .Heb je geen garantie?
Nu even over de klepstoters.Als je hydraulische stoters hoort,zijn er in beginsel twee mogelijkheden .Of ze zijn versleten of ze zijn vuil.Versleten is helder,dan moeten zij vervangen worden.Vuil worden ze door verkeerde olie of te weinig en/of te laat verversen.
Je kan proberen ze schoon te maken .Voordat je de olie gaat verversen een halve liter ATF in je motor doen.Hem laten draaien en daarna aftappen en verse olie erin.IK zou er overigens 5W30 full synth in doen.Geen additieven gebruiken. O,ja tikt hij bij koude motor of altijd.?
Ferry

Andrees (0), 5 jaar geleden

Hoi Ferry,

Ja ik heb wel garantie, 3 mnd. op blok en transmissie maar ik heb de auto 250 km uit de buurt gekocht.
Hij tikt eigenlijk altijd, iets duidelijker hoorbaar als hij koud is en dan weer wat minder als hij warm is, zoals de oudere dieselmotoren deden.
Is eigenlijk net of er van binnen ergens iets los zit.

Ja en dan die automatische transmissie, in de lage versnelling, langzaam rijdend en bij laag toerental, als de automaat schakelt klinkt het ook niet gezond. ook daar klinkt het alsof de automaat tussen het schakelen ook ergens iets los heeft zitten. Dit doet hij zowel in de S (standaard) stand als in de W ( winter) stand in tegenstelling dat ik eerder zei dat dit alleen in de S stand is.

Maak me best wel zorgen ivm de kosten voor reparatie

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Ja 250km. Hier vinden wij dat ver,in Amerika is het naast de deur.Maar alle gekheid op een stokje,ik zou toch terug gaan.Wie weet wat er allemaal nog onder vandaan komt,zeker wat betreft de bak.De motor komt wel goed,ik denk toch dat het de stoters zijn.Ik zou zeggen ,instappen en terug brengen.
Ferry

Andrees (0), 5 jaar geleden

Hoi Ferry,

Tjà, terug brengen. Het is een prachtige goed onderhouden slk ziet er prachtig uit van binnen en van buiten. Ik zou het jammer vinden om hem terug te brengen maar de kosten van een automaat zijn niet mis daar heb je gelijk in. Ik ga hem vragen de mankementen te repareren, valt toch onder de garantie of niet ?

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Als de drie maanden nog niet verlopen zijn ,heb je zeker garantie.Trouwens ook daarna.Er is altijd sprake van een productaansprakelijkheid.Alleen is die moeilijker af te dwingen.
Ferry

Andrees (0), 5 jaar geleden

Hoi Ferry,
probleem is de nokkenasversteller niet de automaat ,volgens de garage kan dit ook het tikkende geluid van de klepstoters veroorzaken oliedrukverlies door defecte versteller

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.


"topic" // resources/views/layouts/app.blade.php