auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Sprinter: turbodruk sprinter 210

Bouwjaar: 1999

het zijn eigenlijk 2 vragen.
wie kan mij aangeven wat de max. turbodruk moet zijn?
heb nog een ander probleem: Als de motor enkele minuten (5tot10) bij koude motor stationair draaid en je rijd dan weg geeft hij een grote blauwe rookpluim. Bij warme motor, al draaid hij een half uur stationair, geen pluim uit de pijp.
Olie verbruik ongeveer 1 liter op de 10.000km.
Er zijn ongeveer 75.000km door mij met deze bus gereden.
Motor 20.000km voorzien van nieuwe zuigers, verstuivers enz, oftewel gereviseerd maar geen nieuwe turbo en brandstofpomp geplaatst. Reden van revisie 1 defecte zuiger, brug tussen zuigerveren los/ gebroken.
gezien de historie geen idee hoeveel km hij heeft gelopen tller staat nu op 175.000km import vanuit Duitsland.

Geplaatst door

de_firma (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij koude motor is de zuiger/cilinder speling groter dan bij warme motor en de motor kan daardoor iets olie oppakken waardoor een blauwe walm ontstaat.

Mijn complimenten over het olieverbruik wij hebben nog nooit een sprinter gehad die minder dan 1 liter olie op de 6000 km verbruikt (zelfs de nieuwe 416cdi niet)

Willem12089 0
badge

19 jaar

willem
jou antwoord is duidelijk, bedankt.
maar heb jij misschien een idee hoe hoog de turbo druk moet/ kan zijn?

de_firma 0

19 jaar

max turbo druk is ongeveer 1,2 + 1 bar buitenlucht druk =2,2 bar
bij max koppel.

stermonteur 0
badge

19 jaar

in het begin gaf de turbo geeft een max. overdruk van ongeveer 0,75 bar bij max toerental en max. belasting. Na vervanging van de uitlaat is de overdruk ongeveer 1 bar bij volle belasting en ongeveer 2250 toeren. de cat opengemaakt en deze zat voor 50% vol met roet dus verstopt. voor de vervanging van de uitlaat had je het idee hij loopt en trekt goed maar ik mis iets, met de nieuwe pijp loopt het toch een stuk lekkerder trekt toch beter door.
heren bedankt voor de reactie`s

de_firma 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.