hallo
ik heb een probleem met een mercedes sprinter 312 van 1998
bij een snelheid van 85 km per uur en dan geef je plankgas trekt ie niet meer door.
heb de brandstofpomp vervangen de brandstoffilter v/v
uitlezen geeft een fout melding van injecktor maar daar weten ze ook geen raad mee bij de dealer. Krijg morgen een andere sprinter binnen daar kan ik kijken als de computer het zelfde is en als ie dan weer beter trekt. Anders weten wij het ook niet meer. Ik wil nog graag wat tips wat het nog meer kan doen groetjes j
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
onder de accu hangt een zwarte zak met stekkers ff kijken of die niet geoxydeert zijn
hallo, ik hewb een soort gelijk probleem dat ik denk te hebben
opgelost. Mijn sprinter 312 heeft last van vermogensuitval, maar dan het ene uur wel en het andere uur niet.
Ik heb vandaag een testje gedaan en dat was gewoon het stekkertje lostrekken dat naast de luchtmeter zit.
Als de kap opendoet zit het op de kunstofpijp van de luchtinlaat. In elk geval ging mijn bus er meteen langzaam
van lopen, en met het stekkertje erop was het over, dus
dat ding waar die stekker opmoet is waarschijnlijk naar
z'n moer. Het is een klein vierkant blokje met een vacuumslangetje eraan dat weer een eindeje terug in de
aanzuig buis zit.
19 jaar
Hallo,
Heb je dit probleem al opgelost??
Wij hebben het zelfde...
Hij trekt goed door tot de 85 km/h, en dan valt plotseling het vermogen weg, en kun je net de 100 halen.
Als je hierna de motor even uit zet en meteen weer start, trekt hij weer goed tot dat je weer bij de 85 bent...
nee, ik heb dat zwarte blokje wel vervangen, maar het is nog steeds niet opgelost.
Ik heb er verder nog geen tijd voor gehad om de oorzaak te zoeken, maar ik heb het wel onder controle want als
hij weer inhoud, zet ik gewoon het contact uit, wacht
20 seconden, start hem opnieuw, en dan is het weer goed,
en loopt ie weer 100%. Het is dus duidelijk een geval van
ergens een los contact, en dan denk ik dat daardoor het
motormanagment op en soort noodprogramma overschakeld.
Ik heb wel wat rondgebeld, maar geen hond die weet wat
het kan zijn, en bij een mercedesdealer weten ze al
helemaal niks, want dat zijn geen monteurs, maar onderdelenvervangers, en daar heb ik dus geen vertrouwen in.
Die gaan gewoon maar een beetje lopen experimenteren,
en wellicht onderdelen vervangen die daar geen hol mee te
maken hebben, maar later dat wel op de rekening zetten,
en je wijs maken dat dat nodig was.
Ik vindt het niet erg dat ze experimenteren, maar dan niet in mijn tijd, want een werkplaatsuur kost bakken met geld,
en ik ben van mening dat ik hun lesgeld niet moet betalen.
Ze maken tegenwoordig allemaal auto's met een hoop electronica,
maar er is geen monteur die daar verstand van heeft, en dat vindtik dan een beroerde ontwikkeling.
Ik lees genoeg ellende over de zogenaamde dealers, en hun praktijken, en daarom vertik ik het om mijn bus naar de dealer te brengen.
Voorlopig het ik het probleem onder controle, en zoek het wel zelf uit wat het is, al duurt dat nog een half jaar, want
ik voel er weinig voor om een gepeperde rekening te krijgen voor een simpel storinkje.
Dit probleem duikt steeds meer op, en dan moeten ze maar
eerst een vertegenwoordiger van de MB fabriek gaan raadplegen,
want die behoren dit soort dingen gewoon te weten, en niet
de klant hun lesgeld met hun geexperimenteer te laten betalen.
Het is gewoon te gek voor woorden dat ze je wel een auto kunnen verkopen, maar zulke problemen niet 1 2 3 op kunnen lossen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar