close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C 200 Komp W 203: Unterspannung in beeld

Bouwjaar: 2000

Deze auto staat hier voor de 4e keer ondertussen met de melding unterspanning in het display ook willen de r.a.w. niet en de ruitenwisser doet ook niks.
De dealer heeft diverse zaken vervangen en zegt steeds dat de auto klaar is, ik heb vanmorgen de auto opgehaald en toen was hij goed. Bij de klant gebracht en een uur later weer dezelfde klacht. Maar volgens de dealer moet het nu iets anders zijn.
Ondertussen zijn de diodes in de dynamo gecontroleerd en is de spanningsregelaar vervangen. De dealer heeft de fondmodule vervangen want daar moest het aan liggen omdat de trekhaak verkeerd zou zijn aangesloten. Ik heb de trekhaak nog losgehaald maar dat hielp ook niets.

Kortom wij zijn ten einde raad de dealer rekent hoge prijzen en lost het niet op.

Wie weet raad????

Geplaatst door

Sido10864 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb ook een Mercedes C 200 Compressor in onderhoud. Ook van het jaar 2000. Hier zijn veel ziektes in geweest in deze serie.
De melding Unterspannung heb ik niet gehad bij deze auto, maar wel dus knipperlichten en ruitenwissers die niet meer werkte. Maar ook nog veeeeel meer andere storingen zoals smorgens de accu helemaal leeg. Auto gestart een ronde gereden en alles weer goed..... voor een aantal weken of dagen of maanden, maar dan was het weer zover, weer de accu leeg. Oorzaak een slechte productie van de gecombineerde zekeringenkast linksachter in het koffer. De canbus besturing die hier ook inzit verwerkt( en ook automaat-snelzekeringen) schakelde zomaar midden in de nacht de achterruitverwarming aan. Deze regelt onder andere de R.A.W. en de ruitenwissermotor. Ik heb het vermoeden dat dit probleem ook bij U heerst. Ik heb deze kast gedemonteerd en de printplaat "bestudeerd ". Nou slechtere solderingen heb ik nog nooit gezien. Ik heb in duidsland een nieuwe kast besteld en ingebouwd. De auto doet het sindsdien PERFECT. De nieuwe kast is gemodificeerd dus dat zegt al voldoende ( onderdeelnr. met volgnummer) Schrik niet als je de oude kast weer inbouwt dat je er zomaar 50 storingen erbij hebt GEKREGEN zo slecht zijn de solderingen.Als deze kast nog niet vernieuwd is, dan moet je hem uitbouwen en met de handvat van een schroeverdraaier over de solderingen strijken ( enigzins drukkend ) als je hem weer inbouwd en er zijn nog meer storingen dan heb je prijs want dan is dat de boosdoener. En als de auto toch daar is.... maak gelijk de aansluitingen effe schoon in de fittingen van de RAW lampjes aan de voorzijde,in de koplampcombinatie, want die branden in door de dunne contacten, want de knipperlichten alleen voor doen het dan niet meer. ( veel priegelwerk met een schroeverdraaiertje) of je moet de bijna de hele auto slopen aan de voorzijde om de koplampunit eruit te krijgen.
Succes en laat wat van je horen hoe het afloopt
groeten PAB

PAB 0
badge

20 jaar

De zekering kast in de koffer is reeds vervangen en toen was volgens de dealer het probleem opgelost.
IK heb toen een proefrit gemaakt van een uur en er was niets aan de hand, de auto bij de klant ingeleverd en direkt weer raak.
groeten Sido

Sido10864 0
badge

20 jaar

Is het nummer ook gewijzigd, anders heb je dadelijk nog een oude kast erin. Dit valt onder de garantie dus let op met de factuur die je gekregen hebt, er is op z'n minst een coulance regeling

PAB 0
badge

20 jaar

De auto laadt nu 13.4 volt volgens de dealer is dit te weinig een moet het zijn min 13.80

wie weet hier iets van

Sido10864 0
badge

20 jaar

hebben ze bij de dealer al eens aan de SAM voor gedacht want deze willen ook nog wel eens defect raken het probleem van je is mischien simpel te vinden want zo te merken is het een CAN probleem ik weet niet of je een scoop hebt maar anders zou je deze eens op de CAN moeten hangen de potentiaal verdeler zit links voor in de goot ongeveer ter hoogte van de A-stijl naar beneden. dit is een langwerpige blok met diverse 2 pinnige stekker kabel kleuren zijn allemaal groen/wit en groen als je er een scoop op hang maakt niet uit welke van de twee kabels en de andere kant van de scoop aan massa dan zie je een beeld (scoop op volt zetten) dan pak je bijv 2 V per div en tijd van 1 ms als het nu niet allemaal mooie recht blokken zijn maar bijv met pieken er in naar boven of onder dan ga je een voor een de stekkertjes er uit trekken tot het beeld goed is en dan kijk je welk regelorgaan niet meer uit te lezen is. dit is weleen karwei waarbij behoorlijk wat ervaring komt kijken let er bijvoorbeeld op dat in de ME en de potentieaal verdeler een weerstand van 120 ohm zit paralel dus de can heeft een weerstand van 60 ohm let hier op bij het meten het spannings niveau van de can stijgt bij het los trekken van een van deze twee regelorganen hopelijk heb je hier iets aan ik persoonlijk verdenk het SAM voor of het EZS groeten martijn

mbax 0
badge

20 jaar

Beste Martijn

De sam voor en achter is reeds vervangen, maar dat hielp niets ze hebben ook de dynamo vervangen omdat deze 13.4 volt laadde maar dat moest volgens de dealer 13.8 zijn . Maar de auto is klaar zegt men maar een dag later wil hij weer iets niet nu wil de auto niet meer van slot af en is het EZS geblokkeerd. Die dus ook maar weer vervangen maar volgens mij is dat het niet.
Waar ik zelf aan zit te denken: De auto heeft een lichte schade gehad r..a er is niet aan gelast MAAR er zat wel een flauwe deuk in en misschien hebben zij die er wel uitgetrokken met een slagtrekken,. wat ze volgens mij doen is, ze lassen een spijker op de auto en trekken het blik naar buiten. Het kan natuurlijk best zo zijn dat door dat lassen er iets verbrandt is. De klacht is begonnen ongeveer een 2 week na de schade reparatie. Toen heb ik de EZS vervangen maar dat hielp niets en opeens alles weer klaar, de klant heeft toen tot december zonder problemen gereden.
In december weer problemen en door de ziekte bij ons toch maar besloten om de auto naar de dealer te brengen en toen was de auto weer klaar , ongeveer 1.5 maand gereden en daarna alleen maar ellende. Ikzelf denk nu dat er iets gebeurd is met de schade en ga dus dan ook de auto vanbinnen geheel leeghalen in de hoek waar de schade zat om te zien of er iets is verbrandt of iets is geraakt.
Groeten Sido Schat

Sido10864 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.