Mercedes-Benz C-Klasse : veel roetuitstoot

Deze mb uit 2000 betreft een 220 cdi (w202). tijdens het roetmeten viel mij op dat deze auto een laag maximaal toerental had namelijk 4560 rpm volgens ons programma moet dit zijn tussen 4600 en 4900 rpm. Maargoed dit kon nog dacht ik totdat de meting begon en ik bijna niet onder de 3 k kwam. Ook niet nadat er echt flink mee gereden was. Wie heeft dit bij deze motoren wel eens bij de hand gehad ?

peer66

Geplaatst door peer66 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

olafstensen (0) PRO, 21 jaar geleden

hallo ik werk zelf bij mercedes als monteur en dit probleem doet zich bij ons ook vaak voor.

99 van de 100 keer ligt het aan de verstuivers.

Deze worden electronisch aangestuurd en hebben zo'n hoge inspuitdruk dat ze een heel nauwkeurige passing moeten hebben.

Als deze passing ook maar iets afwijkt gaan ze heel erg roken en ook vooral bij de koude start en bij plotseling gasgeven.

Kilometerstand maakt niet uit want ze zijn gewoon heel erg gevoelig.

Dit kunnen ze uitlezen bij een dealer.(welduur om te verv mits geen garantie meer)

Is trouwens wel een coulance onderdeel dus wel extra garantie

marcovadem (0) PRO, 21 jaar geleden

Mooi helder antwoord dat je hebt voor dit probleem

Maar wat bedoel je met passing ?Deze term snap ik even niet ,zou je dat iets nader aan mij willen uitleggen. Ik ga er van uit als een CDI verstuiver eenmaal gemonteerd is er niet zo veel veranderd.





arjankempeneers (0) PRO, 21 jaar geleden

Let er ook op als men evt. reinigingsmiddelen (preventief) toepast men er niet zomaar wat ingooit. Dit geeft ook schade aan het brandstofsysteem, vooral common-rail diesels. Wij geven de voorkeur aan Forté.

peer66 (0) PRO, 21 jaar geleden

Bedankt voor de reakties, ik heb er 2 blikken diesel reiniger van tunap in gegooit (in de tank). Klant zelf heeft geen last dus de tijd zal het leren.

olafstensen (0) PRO, 21 jaar geleden



in mijn antwoord bedoelde ik met passing de inwendige passingen in de verstuiver.

Kijk het oude type indirect ingespoten diesels had natuurlijk ook nauwkeurige verstuivers maar daar kwam het allemaal niet echt heel nauw met hoe hij stond afgesteld (plaatjes in de verstuiver).

Deze verstuivers als daar ook maar een keer mee op benzine word gereden kan het al te laat zijn (laat staan als je brandstof met vocht erin hebt), dan zijn er inwendig toch al groefjes, waardoor je al een andere inspuithoek kan krijgen.

Deze verstuivers worden electronisch wel bijgeregeld maar dit heeft ook maar een bepaalde tolerantie.



marcovadem (0) PRO, 21 jaar geleden

Dit is duidelijk.

gerrijnders (0) PRO, 20 jaar geleden

kijk ook even naar het inlaat spruitstuk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.