Mercedes-Benz C-Klasse 2000: Bransdtofmeter

Bouwjaar: 2000

Van een C 180 van 2000 werkt de brandstofmeter niet goed. Als de tank vol is, blijft hij op vol tot de tank half leeg is. Het lampje brandt dan ook. Vanaf half tot leeg gaat de meter weer normaal aangeven. Nu zitten er 2 vlotters in en vlg. schema staan deze in serie. Zou er nu iets met het niveau in de tank aan de hand zijn of is er iets met de vlotter(s). Als men de weerstand van de vlotters meet, zie je ook een verschil. Wel is het zo dat de weerstand sterk schommelt. Ik vraag me ook af hoe het niveau in de tanks gelijk blijft. Zit er een pomp in? .

arjankempeneers

Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 20 jaar geleden

We hebben contact gehad met de dealer. Vlg. hen komt dit regelmatig voor doordat de klant zijn tank boordevol doet. Zij vervangen allebei de vlotters en probleem zou over moeten zijn. Wie heeft hier ook ervaring mee?

olafstensen (0) PRO, 20 jaar geleden

wij hebben daar veel ervaring mee.

Het kan inderdaad zo zijn dat de brandstofvlotter kapot zijn of een van de twee dat zou je door moeten meten.

Wat ook vaak gebeurd is dat er getankt word met de auto op contact.

Klinkt misschien raar maar het is echt zo.

Als dit het probleem is lost dit zichzelf op naarmate je de tank ongeveer half leeg rijdt.

Dat van te vol tanken is niet een probleem van de c klasse maar bij de a klasse.

Mijn diagnose is alleen van toepassing indien het een c klasse is met een electronische sleutel trouwens.

arjankempeneers (0) PRO, 20 jaar geleden

Klant tankt absoluut niet met contact aan. Als men de vlotters door wil meten kun je dit dan ingebouwd doen? Moeten de meters allebei dezelfde waarde aangeven? Nu is het zo dat de weerstand schommeld tijdens het meten. Misschien is het toch verstandig om de vlotters uit te bouwen en dan meten. Ik begrijp nog steeds niet hoe de brandstof van de ene kant naar de andere kant gaat. Volgens mij zit er geen pomje in.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.