Auto van klant (c220 cdi) bj.1999,trekt niet meer als een "beest"
EGR klep gereinigd en "kat"gespoeld maar geen resultaat!
LMM uitgewisseld met een andere 220 cdi,geen resultaat.
Wie weet hiervoor een mogelijke oplossing?
vr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Had inderdaad goed de kat kunnen zijn maar kijk ook eens naar de overige dempers.
Wij hebben ook al een paar keer gehad dat de uitlaat verderop dicht zat.
kijk eens onder het spruitstuk of de kleppen van het inlaadspuitstuk open gaan bij gas geven
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een c 220 cdi van 1998.
Naast elke kant van de radiateur zit een vacuumklep die het vacuum niet meer vasthoudt maar weglekt,de ene klep zorgt dat de wastgate van de turbo gesloten wordt wanneer de motor aanslaat,zodat de turbo druk op kan bouwen.
De ander klep verzorgt het vacuum voor de egr klep en de smoorklep voorin de luchtinlaat.
Bij mij was er eerst een defect waardoor de turbo wel werkte maar de egr en de smoorklep niet ,later tijdens het zoeken ging ook de andere klep kapot zodat de turbo het ook niet meer deed ,wat mij het zoeken wel makkelijker maakte .hij bleef toen continu in noodloop terwijl die eerst na het starten niet in de noodloop liep.
Na het vervangen van de twee vacuumkleppen ging hij weer als vergif zoals vanouds.
Het onderdeelnummer van deze dezelfde kleppen is 000 545 0427 en ze zijn overal in voorraad ,dat geeft dus al wat aan.
Ik hoop dat dit jouw probleem ook oplost.
Soms zijn het de vacum kleppen de andere dag kat verstopt andere dag intercooler andere dag vacum lekkage koplampen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar