Heb hier een W 116 met motor 116 V8, er is behoorlijk aan geprutst maar loopt nu goed op een ding na.
Toerental zowel koud als warm veel te hoog, lijkt erop dat het extraluchtventiel een veel te grote doorlaat heeft, na dicht knijpen van de slang tussen het gasklephuis en het extraluchtventiel ( wel zorgend dat de verbinding tussen het gasklephuis en het stationairluchtventiel blijft bestaan ) zakt het toerental naar normale waarden.
Het lijkt erop dat er een restrictor of i.d. mist.
Iemand bekend met dit benzineinspuitsysteem en weet iemand of er inderdaad iets van een restrictor zit net voor het extra luchtventiel ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Surf eens naar www.w116.nl dan doorklikken naar forum. Hier vind je ongetwijfeld een antwoord op je vragen.
Alex
THX, heb daar inmiddels even rondgeneusd en nieuwe aanknopingspunten gevonden.
16 jaar
die regelkleppen vervuilen
probeer eens met remmen reiniger schoon te maken
ook kan je de verzegeling weg halen en de klep bijregelen of een andere met t zelfde nummer proberen
ook de lucht schijf kan verbogen zijn
alls er iemand heeft geregeld en gas gegeven met de stelsleutel erin is hij zeker verbogen
Dat is het niet alles in orde, er moet ergens valse lucht worden aangezogen, op het moment dat je de slang naar het extraluchtventiel dichtknijpt is het in orde.
16 jaar
spuit er eens met remmenreiniger onderdoor en in de buurt tijdens het lopen
16 jaar
Ga ik doen, zal bevindingen hier plaatsen, wordt niet eerder dan volgende week waarschijnlijk.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar