Mercedes-Benz 300 SE (w126): Versleten klepgeleiders

Bouwjaar: 1987

Er zit een 'tik' in de 6 cylinder lijnmotor van mijn 300SE. Waarschijnlijk zit een van de klepgeleiders los. De motor heeft 240.000 gelopen, bij km stand 220.000 is er nog een gasinstallatie ingebouwd. De auto is van binnen en van buiten perfect en bijzonder mooi. Ik zit nu met een dilemma. Ik heb 3 opties:

1. kop reviseren, kost ruim 2000 Euro met het risico dat er meer zaken aan het licht komen, zoals versleten zuigers ed.

2. andere motor, kost ook 2000 Euro inclusief inbouw.

3. Snel verkopen omdat het risico op meer dure technische problemen groot is.

Ik heb de Benz pas een half jaar en zou er graag nog 80.000 mee willen rijden. Wie geeft mij advies of heeft een goedkopere oplossing?

abbema

Geplaatst door abbema (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

aupers (0) PRO, 20 jaar geleden

Tikt er geen klepstoter? Deze zijn relatief eenvoudig te vervangen. Laat gelijk de valveseals vervangen als de nokkenas er toch uit is. Rubber word snel hard bij deze motoren met een hoog olieverbruik als gevolg.



izzi (0) PRO, 20 jaar geleden

240 000 km kan wel eens nokkenas en tuimelaars zijn die ingelopen zijn.cilinderkop moet je toch niet laten uitbouwen.

abbema (0), 20 jaar geleden

Heren,



Bedankt voor jullie wijze raad de nokkenas en tuimelaars blijken inderdaad behoorlijk ingesleten te zijn. Dankzij jullie advies heb ik veel kosten kunnen besparen. Bedankt!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.