Er zit een 'tik' in de 6 cylinder lijnmotor van mijn 300SE. Waarschijnlijk zit een van de klepgeleiders los. De motor heeft 240.000 gelopen, bij km stand 220.000 is er nog een gasinstallatie ingebouwd. De auto is van binnen en van buiten perfect en bijzonder mooi. Ik zit nu met een dilemma. Ik heb 3 opties:
1. kop reviseren, kost ruim 2000 Euro met het risico dat er meer zaken aan het licht komen, zoals versleten zuigers ed.
2. andere motor, kost ook 2000 Euro inclusief inbouw.
3. Snel verkopen omdat het risico op meer dure technische problemen groot is.
Ik heb de Benz pas een half jaar en zou er graag nog 80.000 mee willen rijden. Wie geeft mij advies of heeft een goedkopere oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tikt er geen klepstoter? Deze zijn relatief eenvoudig te vervangen. Laat gelijk de valveseals vervangen als de nokkenas er toch uit is. Rubber word snel hard bij deze motoren met een hoog olieverbruik als gevolg.
240 000 km kan wel eens nokkenas en tuimelaars zijn die ingelopen zijn.cilinderkop moet je toch niet laten uitbouwen.
Heren,
Bedankt voor jullie wijze raad de nokkenas en tuimelaars blijken inderdaad behoorlijk ingesleten te zijn. Dankzij jullie advies heb ik veel kosten kunnen besparen. Bedankt!!!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar