Heeft iemand hier ook al eens meegemaakt dat een verstuiver eruit is geknald?
heb hier een auto staan waar de verstuiver de draad van bevestiging eruit heeft getrokken.
Is het mogelijk om nieuwe draad in de kop te tappen zonder dat daar later moeilijkheden van komen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helicoil misschien?
Wij hebben er ooit een keer een m10 bout ingedaan maar dan moet je niet te diep tappen anders gaat de kop stuk.
Helicoil werkt 't beste
20 jaar
Ik heb het ook onlangs gehad, er was duidelijk sprake van een keer te vaak te hebben gefreesd, met als gevolg een nieuwe kop!
De oplossingen hierboven zijn helaas slechts van tijdelijke aard.
als een helicoil op de juiste manier gezet is voldoet dat prima, zelfs bij bougies
20 jaar
Bij welke km stand is 't gebeurd ?
19 jaar
Hij heeft vermoedelijk los gezeten (of niet vast genoeg). Kijk daarom goed of het afdichtingsvlak in de kop (waar de brandplaat op ligt) nog goed is.
schijnt toch veel voor te komen bij mb dat of de verswtuiver eruitknald ,of hij is er niet uit te krijgen .zou toch gewoon nieuwe draad tappen ,en hopen dsat het lang houd .helicoil is niet geschikt voor dit soort bevestingen knalt er ook uit.kop eraf, laten lassen en nieuwe draad erin is naar mijn mening het beste
19 jaar
Als een helicoil volgens de regels van de kunst geplaatst wordt, rekeninghoudend met de juiste lengte, is dit sterker dan het geweest is ! Lassen brengt altijd spanningen mee. En een blind gat dichtlassen in ALU is haast niet mogelijk zonder het gat conisch te frezen, met als gevolg nog meer lassen, nog meer spanningen.
Sauer heeft daar een speciale set voor soort helicoil maar dan met stalen bussen werkt perfect.
Weet iemand om de hoeveel tijd / km-ers dit voorkomt ?
19 jaar
Er staat geen tijd of kilometerstand voor Mrhitman, dit is iets wat je gebeurt en gelukkig komt het niet vaak voor.
Rene
komt niet veel voor??dit is de 5de wat ik hoor op kort termijn
19 jaar
Hallo,
Wij ( revisiebedrijf ) zetten er een helicoil
in en dat werkt perfect.
groetjes
Bert
Wat kost zo'n geintje dan als de verstuivers eruit knalt ?
Wat voor andere consequenties moet ik daarbij denken ?
Toch niet de cil.koppen reviseren ofzo ?
19 jaar
ik heb een e320 cdi en er was ook een verstuiver eruitgeknald en heb gewoon andere schroefdraad getapt en een overmaatse bout gemonterrd en mijn e heeft 310.000 km gelopen!
18 jaar
Komt idd niet echt heel vaak voor...
En als het voor komt dan is er vaak iets mis gegaan tijdens het vervangen van een branderplaatje of de verstuiver..
Het gebeurt nooit uit zichzelf!
Gewoon idd ene helicoil er in zetten en je kan er weer jaren mee rijden...
Staat wel een boel onzin tussen de andtwoorden zeg...
Pfffff
Dan zal ik ook nog maar ff een duit in het zakkie doen.
Ja het komt wel met regelmaat voor, absoluut!
Ja je kan het GOED repareren met een helicoil!
Ja je kan het GOED repareren met het groter maken van de schroefdraad. (M10)
Helicoil is mooiste, maar ook gelijk duurste oplossing.
1 Ding niet doen: bij dealer brengen voor dit probleem.
Die kunnen dit alleen maken met nieuwe kop.
En dat terwijl elk modern bedrijf dit prima kan repareren, voor een bedrag rond de 150,-
GEEN ONZIN!
Sytze
Wat een onzin een dealer kan er ook wel een helicoil inzetten...
Voor een bedrag van 150 ga ik dit niet repareren , laatst een hele bende aangekoekte kool er uit moeten bikken bij zon ding wat een zooitje, maar wij hebben een specale trekker van snap on om de verstuivers te demonteren en plaatsen altyd een helicoil en nog nooit weer losgegaan en al heel wat cdi s gehad met deze kwaal
Roep dat nou maar niet te hard Thijs, want Wensink Friesland wil er alleen een nieuwe kop op zetten. Je kan wel menen dat ik onzin sta te verkondigen, maar bel ze eerst maar even voordat je weer iets zegt, dan zul je zien dat ik gelijk heb.
En Harry, 150,- kan toch prima man? 2 uurtjes werk en wat afschrijving gereedschap. Wat wil je dan?
mvg,
Sytze
Ja maar dat wil dus niet zeggen dat alle dealers zo zijn of alle vestigingen zo zijn..
EN dat vernam ik een beetje uit jou tekst..
Het kan toch niet zo zijn dat ik bij de ene MB dealer 150,- kwijt ben voor dit veel voorkomend euvel, en bij de collega MB dealer 3500,-? Dat zou helemaal zot zijn.
Er zal toch wel enige uniformiteit zijn bij nota bene de dealers die de zelfde naam dragen en het zelfde merk hebben? Hmmmm, zeer merkwaardig..........
Sytze
sytze, nog sterker, het kan zelfs per KLANT verschillen.
de ene doen we het wel, de andere niet, en dit kan verschillende redenen hebben.
zeg niet dat het niet gebeurt, zelfs bij ons gebeuren dat soort grappen, ook afhankelijk van de leeftijd van de auto natuurlijk, en wat voor werk hij voor zijn kiezen krijgt, maar bij de ene wordt een uitlaat gelast en dichtgekit voor de apk, bij de anders rechtstreeks een nieuwe pijp en demper eronder.
groeten Marcel
Oke bij een multi, maar ook bij een dealer?
Sytze
Goed laat ik het dan maar zo zeggen bij ons wordt er in eerste instantie wel een helicoil ingezet....
En tuurlijk werkt men niet overal het zelfde...
Maar ook niet iedereen heeft dezelfde klanten...
En vaak wordt de keus daar neegelegd...
@ sytze, wij zijn ook dealer
Ja in spruitjes!
Geintje, maar goed, buiten Friesland werkt men dus duidelijk anders. Nou goed, ieder zijn manier natuurlijk. Heb er hier al enkele v.v. een helicoil die bij de MB dealer vandaan kwamen, dus dat was mijn motivatie. Dat er dus dealers zijn die het wel doen vind ik alleen maar beter. Het getuigt tenminste van meer klant vriendelijkheid en creatief oplossen!
Voor die mensen: NO AFENSE!
Voor hen die het (nog) niet onder de knie hebben: probeer het eens uit!
mvg,
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar