We hebben hier een mercedes waar de verstuivers vast van zitten, twee hebben we er inmiddels uit met behulp van trekker, maar de andere twee willen niet.
Heeft iemand hier misschien een goede tip hiervoor?
(We hebben ze al ingespoten en een nacht in laten trekken)
groeten roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens thinner met een schut ATF olie en dat een nacht laten intrekken.Daarna voorzichtig op en neer wrikken tot je speling hebt.Is tot nu toe nog altijd gelukt bij mij.
Hoi roy ik ken het probleem ,, goed in spuiten met wd40 goed inlatentrekken als het mogelijk is motor goed warm laten draaien met de borgbout er los in
Heb ooit eens een oude dop op een verstuiver gelast en met de luchtsleutel heen een weer gedraaid die is er ook met moeite uit gekomen maar daarvoor moet je er wel ruimte hebben anders is het niet te doen dus zou je de motor en subframe demonteren
Als je een beetje pech hebt krijg je hem er niet uit dan zal je toch de kop er af moeten halen
Ik wens je heel veel suc6 ik hoop dat je er wat aan hebt
20 jaar
Ja wij hebben het ook een keer gehad en ook goed ingespoten en daarna gewoon een paar kilometer rijden in lage versnelling zodat de motor goed warm wordt en wij hebben ze er nog altijd uit gekregen.
Wat wij meestal doen is een langere diesel leiding monteren de verstuiverbout eruit halen en er een stuk hout met daarop een tegel leggen, motor iets warm laten worden en dan maar gas geven tot nu toe lukt dit altijd.
Motor warm draaien, daarna inspuiten met Mr muscle oven cleaner of flash oven cleaner, niet het schuim maar de spray doet wonderen!
17 jaar
wij hebben zelf een trekker gemaakt die je op de kleppendeksel zet en dan met een draadeind in de haak die om de verstuiver heen zit ipv. het bevestigingsblok. en dan moer op draadeind aandraaien. tot nu toe zijn ze er altijd uitgekomen zonder kruipolie of wat dan ook. wel uitkijken waar je de trekker op laat rusten.
heb het net afgelopen weekend ook gehad, goed schoonmaken, kruipolie er bij, en met een grote pijptang de verstuiver heen en weer proberen te draaien, als deze iets los komt alleen nog maar heen en weer dan langzaam naar boven werken, brandplaatje er uit halen met een draad met omgebogen punt, schacht goed schoonmaken en vooral de bodem waar het brandplaatje op komt te liggen. hij loopt weer als een zonnetje tegen minimale kosten.
V 220 CDI 1999 100.000 Km
17 jaar
Bij mijn V220 CDI kon ik de verstuiver ( aan de kant van de ketting) in eerste instantie ook niet los krijgen.
Ook niet na 2 dagen laten weken met kruipolie. Na het lezen van enkele van de reactie hebben we de andere reeds gedemonteerde verstuivers weer terug geplaatst en de motor warm laten worden (80 °). Na 2 uur heen en weer draaien van de verstuiver konden we een bandenlichter onder de verstuiver plaatsen en kwam hij uiteindelijk los. We moetsen wel zoveel kracht zetten dat de verstuiver onbruikbaar geworden is. Ik ben het dus eens met de opmerking dat goed warm ruimte geeft en de verstuiver wel los kan. Ik constateerde echter dat de verstuiver zonder vet gemonteerd was en daardoor erg vast zat in de kool.
16 jaar
watook heel belangrijk is bij montage is het gat waar het boutje inkomt op tappen anders kan het gebeuren dat de verstuiver niet vast genoeg komt en heb je het probleem zo weer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar