Mercedes-Benz C-Klasse: Verwarming blijft aan bij dichte kraan

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Wie kan mij raad geven.Mijn verwarming laat zich niet meer uitschakelen. Ik heb de elektrische kranen al gedemonteerd en nagekeken.maar kan niets bijzonders vinden.Op één of andere manier laten beide kranen zich niet regelen en blijven open staan.Het probleem begon geleidelijk.indien de auto op temperatuur kwam,zo na een kwartiertje autorijden , gingen de kranen langzaam dicht .
Kent iemand dit probleem?Alvast bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groet Bert

Bermia

Geplaatst door Bermia (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Als er ooit een lek-stop is gebruikt, zitten ze nu vast.

willy9 (0) PRO, 15 jaar geleden

kranen (duoventielen) stekker af en O 0 0 met R (min ) en + (plus) aansturen ook L zelf de doen ohm se waarde plus- min 15ohm
R + L als de kranen niet werken (duoventiel defect 400€) werken ze wel (sluiten) - warschijnlijk regeleenheid boven radio defect 600€

Bermia (0), 15 jaar geleden

Beste Willy9 ,
Hartelijk dank voor je bericht. Ik ga vanavond de ohm waarden meten. Mijn gevoel zegt dat het de regel unit is boven de radio.
Wel een duur geintje voor de oude mercedes.
Ik laat het weten wat eraan de hand is .
Bedankt voor je raad.

De suggestie van Berendonck dat er lekstop is gebruikt gaat niet op.
De auto is al heel lang in mijn bezit en lekstop is nooit gebruikt.

willy9 (0) PRO, 15 jaar geleden

Het duo ventiel kan je aansturen door er stroom( 12v ) op te zetten -R en L dan hoor je het ventiel klikken - ze worden massa geregeld vanuit de regel unit met de ohm meting meet u alleen de magneetspoel


Ps stekker van de ventielen mag u geen verwarming hebben
meestal blijft een kant L of R warm

Bermia (0), 15 jaar geleden

Beste Willy9.
Ik heb het duo ventiel eruit gehaald en direct met 12 v aangestuurd an beide kanten. werkt perfect.
Vervolgens getest met de driepoot stekker van de ventielen eraf . dan blijft de kranen open. De kranen sluiten zodra je direct massa maakt. Dus gewoon vanaf de li en re aansluiting van de kraan (middelste is de +) een shunt draad gemaakt met de carrosserie . De kranen sluiten . De li en re draai knopen zitten op de min via de centrale unit . Ik heb de centrale unit geheel gedemonteerd. De printplaat bekeken.Ik zie geen gekke dingen zoals losse contacten of verbrandings plekken op de plaat. Ik heb de draadjes van de unit opgespoord en met de massa verbonden. Kranen sluiten. Het zit in de unit bij de radio.Als nood oplossing is even door verbinden het gemakkelijkst. Ik probeer de printplaat te testen en kijken waar het foutje zit.Het kan niet moeilijk zijn.Jij vertelde da de duokraan 400 Euro kost. Belachelijk duur voor zo een simpel ding.Gewoon het principe van een elektro magneetje.
Bedankt voor je hulp en laat het eind verhaal nog wel weten.
Groet Bert

Louis656 (0), 15 jaar geleden

Hallo het probleem zit in het bedieningspaneel van de kachel in het midden consol als je dat demonteerd dan moet je het openmaken dan zie je een printplaat
op die printplaat zitten contactjes van de stekker, en van 1 van die contactjes is de solderinggebroken ( 1 druppel soldeer en het probleem is over )

( je kan controleren of daar het probleem zit door de knop in het midden in te drukken als het rode lampje gaat knipperen zit daar het probleem)

Bermia (0), 15 jaar geleden

Ik weet in middels dat het bedieningspaneel de oorzaak is. De oplossing welke Louis 656 noemt had ik al uitgevoerd,maar helaas niet het gewenste resultaat. Ik wacht op een tweedehands unit welke ik besteld heb.
Groet bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.