Ik heb heb een probleem, zoals vele zullen beginnen op deze pagina.
Ik ben dus in het bezit van een mercedes 190E uit '92 waar van de verwarming niet warm wil worden. Ik ben dus al naar de mercedes garage (dealer)(WUST) geweest, en die vertelde mij dat zij het ook niet wisten. Ze konden het wel proberen te traceren maar dat zou toch vlug zo'n 1200 euro gaan kosten vertelde ze me. De volgende kenmerken zijn aanwezig...
1) Bij stilstand met de motor op tempratuur (80 graden) voel je wel gematigde warme lucht door de ventilatoren komen. zodra je gaat rijden word de lucht weer koud.
2) Als de motor op tempratuur is of koud is en je draait aan de termostaat constateer ik geen tempratuur wisselingen. (beide geen verschil)
3) Bij een warme motor en de aanjager staat uit, voel je een heel klein briesje van zo'n 18 graden
4) Radiator zit niet verstopt en is onlangs geheel doorgespoeld dit gaf werkelijk geen verschil met de klachten voorheen (100 km gespoeld met soda)
5) Water pomp is naar mijn weten ook goed, omdat het water gewoon circuleerd.
6) Als je in de file staat en de tempratuur komt bij de 90 a 100 graden en je rijd niet of nauwelijks dan word de verwarming WEL warm, maar dat gaat weer weg zodra de motor tempratuur weer zakt naar 80 graden
Ik heb al het een en ander rond gevraagt en niemand die mij een concreet antwoord kan geven. Zelf heb ik zitten denken dat het misschien te maken heeft met de termostaat. Of misschien de weerstand die te tempratuur moet regelen in de auto want die werken ook niet ofdat je nu alles op zijn warmst zet of alleen op koude lucht zet.....blijft even koud in de auto en de tempratuur veranderd niets.
Wie zou mij kunnen helpen of heeft wel eens eerder zoiets vreemds mee gemaakt.
Tips en advies iz altijd welkom.
Groeten Jeffrey
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik me niet vergis heb je 2 kleppen voor je verwarming in je aanvooer zitten, voel eens of achter die kleppen het wel warm wordt. Deze zitten aan de rechterkant.
De dealer weet het weer eens niet!!!
Zet maar neer die auto en dan gaan we zoeken , meneer.
TREURIG !!
Op onderstaand plaatje zie je hoe de kachel in elkaar zit.
Klik op het plaatje voor een grotere afbeelding.
Misschien is er wel een kabeltje los van de kachelkraan ofzo .
http://img53.exs.cx/img53/5582/kachel190..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
succes,
Hans
je moet eerst eens controleren of het vacuumklepje werkt dat achter je schutbord zit .
ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad met een 190 D en het was de radiator die in je chauffagebak zit .deze had namenlijk geen doorstroming meer .
ik denk dat bij jou hetzelfde probleem aan de hand is.
veel succes
Het vacuumklepje is naar mijn weten goed! In iedergeval bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen gelijk aan de slag. Eerst ga ik een kijken ofdat de kleppen achter de kachel wel warm worden vervolgens kijk ik ofdat er kabels los zijn van de kachel kraan. De radiator zit niet verstopt, als je de kachel aan en uit voer los koppel kan je de brandslang er op zetten om te kijken ofdat deze verstopt zit...dat was in mijn geval niet zo. Het water stroomde goed door. Is het dan uitgesloten dat de verwarming verstopt zou zitten? Naar de kachel radiator lopen twee metalen leidingen die over gaan in slangen, deze worden beiden wel loei heet! Dus als ik zou redeneren ...denk ik zo van er komt warm water in mijn radiator.. (Bij stilstand in de file heb ik nergens last van dan is de kachel lekker warm) Ik laat wel weten ofdat ik iets nieuws tegen kom.
Tot zover hartelijk dank voor jullie reacties!
het kan zijn dat je nog een gedeeltelijke doorstroming hebt.bij mijn geval had ik ook de brandslang eropgezet en had ook doorstroming maar niet voldoende .je zou aan de radiator moeten voelen of deze overal warm word of maar gedeeltelijk.
doe eerst deze simpele test: start de motor, laat hem normaal warm worden als het tegen de 80 gradeb is, draai de temp.regel knopje helemaal open(dus op vol warm of 28 graden) je aanjager op de stand 2 en dan moet je voelen of er warmte eruit komt, zoniet voel of de koelings- of verwarmingsslang die naar de kachel loopt(zit bij binnenkant rechter schutbord)warm is,zo ja voel nu of de slang die eruit komt, van de kachel en loopt naar de achter kant cilinder kop, of die warm wordt. Voel ook de ventiel of die goed warm wordt. Als de slang die eruit komt niet of weinig warm is kan het zijn dat de knop waarmee je de temp. regelt niet of slecht werkt, mvg.
Het is heel goed mogelijk dat er kalk vorming binnen in het kachelelement zit. Er is dan wel doorstroming, maar geen warmte-afdracht.
19 jaar
hallo bij mij had ik een lek aan de kachel bij dat vacuum maar ik heb toen per ongeluk de stekker die boven je waterpomp zit de vierpolige verkeert er op gezet toen werd hij ook niet meer warm anders er op gezet en wel weer warm weet niet of je er wat aan hebt maar je kunt het proberen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar