Mercedes-Benz Vito: Vito 639 stottert en geeft blauwe rook

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2d

mijn vito uit 2006 doet sinds deze week raar

ik start hem en begin te rijden, ik woon in een 50km zone dus ik rij dan ook zachtjes
ik merk op dat mijn auto een beetje stottert onder het rijden en ik merkte dan vandaag dat dit gepaard gaat met blauwe rook en naart mijn mening ruik ik ook verbrande olie...

is het juist als ik vermoed dat er 1 of meer cilinder segmenten kapot is/zijn ?

of kan het ook nog wat anders zijn ?

heb nu 250.000km

vlimmershof

Geplaatst door vlimmershof (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Fuelburner 001 (0), 11 jaar geleden

koppakking door of injectiepomp?

vlimmershof (0), 11 jaar geleden

kan ik hier nog ff mee rijden of beter laten staan en a.s.a.p vervangen?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik vermoed een kapotte injector. Is het motorgeluid ook anders, meer nagelen?
Ik zou er iig niet te lang mee wachten om het te laten controleren.

Fuelburner 001 (0), 11 jaar geleden

Ik zou er ook niet te lang mee wachten..
Een injector kan het zeker ook zijn.. Als je bv zoals ze hier zeggen " een plasser" .
Dat de injector vuil is en meer drupt dan verstuifd..
In beide gevallen kan je dacht ik wel schade oplopen als je het zo laat..

vlimmershof (0), 11 jaar geleden

nee nagelen doet hij niet, vooral veel blauwe rook !

ik ga het weekend de kop er maar afhalen en reviseren

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Bedoel je de cilinderkop? Heb je al wel wat gecontroleerd verder?

vlimmershof (0), 11 jaar geleden

nee nog geen tijd gehad om iets te controleren

wat me wel opviel toen ik 2 weken geleden groot onderhoud deed is dat ik ruim een halve liter koelwater moest bijvullen

wat kan ik evt eerst nog controleren en hoe test ik dat het makkeliijkst ?

thx

vlimmershof (0), 11 jaar geleden

heb zonet even de motorolie nagekeken van mn 2 autos
beide mercedes met dezelfde motorolie
de C220 heb ik 2 maanden geleden ververst en de vito 2 a 3 weken geleden

valt me op de de olie in de vito lichter van kleur is en dunner is dan de andere auto

dus ik vermoed dat er water in de olie zit

graag jullie reactie

Fuelburner 001 (0), 11 jaar geleden

Dan bestaat de kans dat de koppakking idd lekt.
Heb hier net ook zo'n geval staan.. Grtz

vlimmershof (0), 11 jaar geleden

ik kwam zonet iets tegen op het internet..;

TORALIN

iemand ervaring mee of dit echt helpt ?
is ook niet goedkoop maar als het helpt bespaar ik veel tijd

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

mocht deze middelen helpen zouden er geen vervangstukken geleverd worden maar een vol magazijn met tube en flesjes .

deze middelen verhogen achteraf alleen maar de kosten .heb in mijn loopbaan nog geen wonderen tegen gekomen met dergelijke middelen.

gr

vlimmershof (0), 11 jaar geleden

hier ben ik weer
ik heb ondertussen de EGR klep vervangen, Xentry gaf aan dat deze moest vervangen worden
nu heeft de auto er minder last van
toch als ik hem nu koud start , stottert hij even en geeft veel blauwe rook de eerste 2-3 seconden
daarna niet meer, als ik dan rij dan stottert hij nog een beetje bij +- 2600 rpm
wanneer hij warm is nergens last van

is dit een injector of een klep ?
als hij koud is klettert hij wel meer dan voorheen

thx

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.