close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz V-Klasse: vito trekt niet meer bij 3000 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel

Hallo wie kan mij helpen mijn vito v200 trekt niet meer
ik heb er geen problemen mee gehad in een keet toen ik
hem starte en daarna weg reed geen vermogen
meer heb luchtmassameter vervengen
druksensor remlichtschakelaar maar nog
steets het zelfde
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Geplaatst door

izaja (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al eens uitgelezen?

Nee nog niet ga ik morgen doen

izaja 0

10 jaar

Heb de vito laten uitlezen vandaag
gaf 3 codes aan

P0100
p1470
p1403
ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit
probleem

izaja 0

10 jaar

P0100 luchtmassameter voedingsspanning. P1470 Lekdiagnosepomp tankontluchtingssysteem elektrische storing. P1403 Egr klep afregelverschil. Zover ik de codes nu zie zou het zomaar eens aan je Egr klep kunnen liggen. Even schoonmaken of anders vervangen.

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

Egr klep ook al schoongemaakt help ook niet

izaja 0

10 jaar

egr klep schoonmaken heeft bij een vito weinig nut, je kan hem beter vervangen.

De gegeven omschrijvingen kloppen niet.
De enige die ik zojuist m'n hoofd weet is P1470 laaddruk wijkt af. De andere codes moet ik ff opzoeken. Welke codes komen weer terug na het wissen en een rondje rijden?

Heb je al eens op P1470 gezocht op problemcar?

Excuus van mijn kant, codes kloppen inderdaad niet voor de betreffende auto !

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

ik weet niet of het werkt maar hierbij een foto wat hij aangaf
van de codes

izaja 0

10 jaar

Ik denk aan een egr-klep die vast zit of een een lekkage in het inlaattraject. Komen alle foutcodes weer
terug na wissen en rijden?

Hoe lang moet ik rijden voor ik hem weer kan uitlezen

izaja 0

10 jaar

Klein rondje maken waarbij je een keer goed doortrekt moet voldoende zijn.

Ik heb de auto net laten uitlezen
Er zaten geen fouten meer in
Hij zij geen fouten gevonden

Maar hij doet het nog komt niet boven de 3000
toeren en niet hardet dan 120 km

izaja 0

10 jaar

Toch eens laten uitlezen met goede apparatuur. Als de motor op noodloop is, moet er een foutcode zijn.

Weet bijna zeker dat het de egr klep is, ik heb toevallig korte tijd geleden exact het zelfde probleem opgelost bij een vito.
Gegeven moment ook geen storingen meer maar nog steeds verkapte noodloop, storing komt pas echt terug in het geheugen na enkele kilometers rijden (half uur, 3 kwartier rijden)
Niet bovver de 3000 toeren kunnen en idd ook niet harder dan 120.
Exact het zelfde.

Een defecte egr klep zorgt ervoor dat de laaddruk ook niet meer klopt, dus dan is de storingscode ook makkelijk te verklaren.

Heb er meerdere kilometers mee gereden heb de egr
vandaag goed schoongemaakt maar 0 resultaat
heb ook de slangetjes bij de mapsensor
nagekeken en ook de sensor die naar de egr loopt
kan het zijn dat de stekker daar van kapot
is kun je die stekker vervangen of doormeten
Maak er morgen even een foto van

izaja 0

10 jaar

Als er in de mapsensor een onderbreking is, of in de bedrading ervan dan krijg je meteen een foutmelding.
EGR schoonmaken heeft geen zin, als ie niet lekker kan bewegen dan sluit ie niet goed af en vervolgens klopt je mapsignaal niet meer en krijg je laaddruk fouten in het system.

Hallo peter heb de egr vervangen maar nog geen resultaat
gaat nu wel over
de 3000 toeren rond de 4000 toeren maar als hij overschakelt
naar 2 of derde gang geen vermogen
het is een automaat ik hoop dat iemand mij verder
kan helpen ik weet het niet meer

b.v.d aan alle die me tot nu toe hebben geholpen

izaja 0

10 jaar

Heb je eventuele storingen nog verwijderd uit het geheugen?
Is het luchtfilter schoon?
Brandstoffilter schoon? evt. uit voorzorg vervangen.
Al een toevoeging bij de brandstof gedaan om het dieselsysteem en verstuivers schoon te maken?
Heeft deze vito al een oxycat of een roetfilter? deze misschien even loskopelen en dan rijden om b.v. verstopping uit te sluiten?
Controleer even de vacuum slangetjes die o.a. aan de solenoid zitten van de wastegate aansturing van de turbo.
Heb je al vastgesteld of er geen lekkages zitten in het laadcircuit van de turbo? slangen-intercooler etc.
Je kan ook even controleren of het hoofdasje van de turbo makkeljk draait , en of er niet te veel radiale speling op zit?

Het kan natuurlijk zomaar een storing zijn met meerdere oorzaken, et is even een zoekplaatje, maar je bent nu in ieder eval vast 1000 rpm opgeschoten.

Heb je de auto ook al warm gereden tot bedrijfstemperatuur? b.v een C klasse is begrensd bij 4000 toeren zolang de motor temperatuur nog onder de 60 graden is.

Probleem is opgelost ik wil iedereen
bedanken voor hun inzet om de problemen
van mijn vito te vinden

Het probleem van mijn vito was dat er twee
slangetjes los waren die aan de schakelaar van
het mistlicht zitten hij trekt nu weer als vanouds
bij deze iedereen bedankt

izaja 0

10 jaar

Ik denk dat je de koplamphoogte regeling bedoelt waar de slangetjes van los zaten.
Dat kan inderdaad ook deze klachten veroorzaken.
Wel vreemd, die slangetjes raken niet zomaar los, die zitten op de regelaar gekrompen.

Maar mooi dat het is opgelost!

Klopt zitten op de schakelaar van mistlicht
Tevens koplamp versteling maar bij mijn vito v200
zit dat wieltje voor de versteling niet
Ik ben blij dat het weer goed is
bedankt nog

izaja 0

10 jaar

Graag gedaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.