Mercedes-Benz V-Klasse 1999: vito v280 ets/asr lampje brand

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: v280

hallo allemaal,

ik heb een probleempje met mijn vito v280. Ik heb deze wagen nu 2 jaar en heb hier alleen nog maar problemen mee gehad daarbij heb ik hem net na een jaar in de garage gestaan te hebben en een x aantal duizenden euro lichter eindelijk terug. Wagen is 3 keer totaal uitelkaar geweest totale revise! Lekker weze rijden en tijdens het rijden begon het ets en asr lampje ineens te branden, uiteraard heb ik hier op problemcar de mogelijke oplossing gevonden DE REMSCHAKELAAR. Na een tijdje te hebben gezocht zag ik hem uiteindelijk zitten maar krijg hem er niet uit. Ik kan zien dat ik hem een bepaalde slag kan draaien, heb diverese malen geprobeert deze te draaien zodat je hem eruit kan duwen echter nog zonder succes. Nu zag ik tot mijn verbazing dat er boven de remschakelaar nog een gat zit waar een schakelaar in kan/hoort te zitten?? kan iemand mij vertellen hoe ik de schakelaar er heet best uit kan halen en waar het bovenste lege gat voor dient.

Ik wil dit uiteraard eerst zelf proberen omdat deze wagen me al heel veel aan reperatie heeft gekost.

Gr

Jeroen

overj

Geplaatst door overj (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Er zit een lipje aan de achterkant, die moet je indrukken en dan kan je draaien. Heb je nog geen nieuwe? Daarbij kan je zien hoe het zit.

karinkonijn (0), 11 jaar geleden

Hallo Jeroen,

Ik hoop dat je probleem is opgelost. De reden waarom ik reageer is de volgende, heb mijn v 280 naar de garage gebracht om een gr. beurt te laten ondergaan, bleek dat een en ander niet goed was, bougiekabels boubine bougies vervangen ging niet ok. bleek de distributie niet ok te zijn , dus vervangen . Na deze ingreep is de motor niet meer instaat om gelijkmatig stationair de lopen en plopt ie de garagehouder heeft hem laten uitlezen en diagnose distributie staat niet goed, dus uit elkaar de hele hap , staat de distributie dus wel ok, MB erbij ,hij staat ok! wat is er aan de hand . weer uitlezen sensoren niet goed dus vervangen geen verandering Lucht massa meter niet ok , dus vervangen , daschboard niet ok dus vervangen computter na laten kijken was ok .... maar de storing blijft, MB opdracht gegeven om uit te lezen en te kijken wat er niet goed gaat, oliedruksensor verkeerd aangesloten en een vacuümklepje goed geplaatst deze was op een of andere wijze niet geplaatst alle slangetjes na glopen en of herplaatst, storing blijft het niet regelmatig stationair draaien en ploppen van de motor blijft bestaan. We weten het niet meer de MB garage geeft aan niet over de juiste gegevens te beschikken over dit type auto/motor en geeft eigenlijk niet thuis we weten niet wat we moeten meten er is geen info beschikbaar. mijn vraag aan jou is nu wat was bij jou de storing na vervanging van de distributie?? misschien kunnen we dan in de juiste richting zoeken en wie heeft uiteindelijk de storing verholpen zodat we contact kunnen leggen. ik hoop dat je ons/mij zou kunnen /willen helpen de auto staat nu 9 maanden bij de garage en er zijn nu al zoveel kosten gemaakt dat we er allemaal behoorlijk van balen dat het nog steeds niet is opgelost.

hopend op een reactie , vriendelijke groet Marc

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.