auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz V-Klasse: V-klasse luchtvering

Bij deze V-klasse 200cdi krijg ik geen stroom op de pomp voor de luchtvering. De 3 zekeringen zijn blijkbaar ok.
Ik weet dat dit de "Achillespees" is van deze wagens, maar bij dit voertuig is de pomp al tot 3x toe vervangen.
Nu wordt ze niet aangestuurd, niettegenstaande het lichtje brand op het dashbord.
Zijn er nog andere zekeringen hiervoor dan deze onder de zetel?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de schakelaar die de hoogte meet nog in orde ......... Zit bij het midden van de achteras . Er moet ook nog ergens een vertrager zitten om onnodig pompen te voorkomen.. Heb het ooit EEN keer moeten reparen en de klant blij.Had ook altijd problemen er mee.
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Morgen eerste werk.........

jhl 0
badge

12 jaar

De kabelboom wil ook nog weleens kapot gaan. Het ENR is nogal storingsgevoelig en na veel meten en prikken in de kabelboom ontstaat er vaak oxidatie in een beschadigde isolatie of slechte contacten bij de stekkers.

Heb je ook al uitgelezen?

Auto had al een tijdje de neiging om soms door te hangen rechtsachter.

jhl 0
badge

12 jaar

Het kan ook het ventielenblokje zijn wat niet goed functioneerd. Als er een fout in het systeem wordt geregistreerd wordt de compressor ook uitgeschakeld. Dus ik zou beginnen met uitlezen.

Pomp is in alle geval idd niet stuk, rechtstreeks stroom met draaiende motor en alles ok dan.
Gaan hem proberen uit te lezen, want met onze huidige Brainbee...

jhl 0
badge

12 jaar

Als het regelen van de wagenhoogte te lang duurt wordt dit ook als fout gezien en gaat het systeem in storing. Met uitlezen zou je idd veel wijzer worden.

Ophanging niet uitleesbaar met Brainbee.

jhl 0
badge

12 jaar

Dan weet ik niet of het met een andere diagnosecomp wel uit te lezen is, behalve de originele. Wat een veel voorkomende oorzaak is, is het ventielenblokje. Deze zitten bij de compressor op de steun. Er gaat 1 luchtslang in en er komen er twee uit. Deze is door te meten, als je onderling verschil hebt zou ik daarmee beginnen.
Je kan trouwens het ENR-systeem resetten door de schakelaar op het dashboard een aantal seconden vast te houden met lopende motor.

thx v d tip

jhl 0
badge

12 jaar

Zoeken zonder diagnoseapparaat wordt een ramp, maar euvel gevonden.
Relais van de pomp zat niet goed. Er was al koperdraad tussen gestoken om hem te doen "passen".....

jhl 0
badge

12 jaar

Ondertussen wagen al terug twee keer binnen gekregen.
Ik heb de indruk dat de rechterveerbol stuk is of een klein lekje heeft.
Heeft er iemand van de collega's weet of je deze auto kan/mag ombouwen naar een normale vering?

jhl 0
badge

12 jaar

In Nederland is dat geen probleem. Kan en mag. Ik weet alleen niet of dat in België net zo is, qua keuring.

kijks eens in uw topic van 15 tot 17 april 2010 over deze vraag met u uitleg
gr

nicwil 0
badge

12 jaar

Zoals ik al zei : bij verschillende "truckcenters" geïnformeerd. Je krijgt van alle uitleg, maar je kan er gewoon niet mee verder.
Ik heb afspraak genomen bij de grote baas van een keuringsstation, want als ze bij MB al de juiste uitleg niet weten.
Niemand kan zeggen wat Zoals ik al zei : bij verschillende "truckcenters" geïnformeerd. Je krijgt van alle uitleg, maar je kan er gewoon niet mee verder.
Ik heb afspraak genomen bij de grote baas van een keuringsstation, want als ze bij MB al de juiste uitleg niet weten.
Niemand weet wat mag en niet mag.... Ondertussen is klant al een heleboel geld kwijt aan de steeds weerkerende herstelling van deze vering bij Mercedes.
Ik bedoel dan wel voor de Belgische markt en Belgische keuringsinstanties.
In Nederland gelden andere regels.

Mvg
Ik bedoel dan wel voor de Belgische markt en Belgische keuringsinstanties.
In Nederland gelden andere regels.

Mvg

jhl 0
badge

12 jaar

mijn vriend zet er de origenele spiraal veren onder en klaar zonder problemen.
suc6

cor9 0
badge

12 jaar

Sorry, tekst efkes dooreengehaspelt zie ik.
Ik ga zien wat de keuring nu eindelijk zegt.
Gewoon de originele veren eronder? en schokdempers toch ook dan.

jhl 0
badge

12 jaar

Mag dus niet wegens PVA nummer dat aangeeft dat hij op luchtvering staat...........

jhl 0
badge

12 jaar

ventiel vervangen boven pomp en klaar is kees.
Maar blijft toch voor discussie vatbaar waarom deze kleppen ieder jaar sneuvelen

jhl 0
badge

12 jaar

Ze zitten nogal kwetsbaar onder de auto, dat zal er wel mee te maken hebben. Heb ze nog doorgemeten?

Niet meer doorgemeten, maar naar mijn mening is er een probleem met de rechter luchtzak en zolang dit probleem niet gaat opgelost zijn.....
Dan gaat die klep blijven sneuvelen.

jhl 0
badge

12 jaar

Deze luchtbalg is tocht vrij vlug te controleren op verlies--
suc6

willy9 0
badge

12 jaar

Dat hele ENR-systeem, Spaanse troep. Schande voor MB. Gewoon conventioneel monteren!! Let wel op koplamp hoogte/regeling, dit is niet aanwezig op modellen met luchtvering.

McTech 0
badge

12 jaar

Daar staan ze dus in Nederland een stap verder mee dan in ons Belgenlandje. Mag dus wel degelijk niet in ons landje wegens "PVA-nummer" dat niet kan gewijzigd worden.

jhl 0
badge

12 jaar

hoort eens bij de invoerder in brussel -aalst niet teveel moeite is hiervoor tijd vrij te maken -.
gr

willy9 0
badge

12 jaar

Ook een optie is de pomp aanpassen met een handpomp en ventiel. Blijft
ie gewoon op nivo. Is deze te laag pomp je m op.

Jonkers1921 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.