Mercedes-Benz V-Klasse: Vito 220 CDI 2003 diesel lekkage??

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 CDI

Beste allemaal


sinds dit weekend heb ik een probleem met mijn Vito.

Als ik de auto start, komt er recht voor aan de onderzijde diesel naar beneden. Eigenlijk nog vrij veel ook. Na een minuut stationair draaien ligt er toch wel een plasje diesel. De auto start verder prima, loopt prima en geeft ( op dashboard ) geen storingen aan.

Zojuist met een collega onder de motorkap gekeken.
Ik hoor een vreemd geluid uit het brandstof filter, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Zodra mijn collega gas geeft, komt er dus rook ( ik neem aan verdampte/verbrande diesel ) onder of achter het luchtfilter vandaan?
Herkent iemand dit probleem, en zo ja wat te doen?

Een kameraad van mij is vrachtwagen monteur, heeft alleen nog nooit een Vito motorisch gezien of bekeken.
Hopelijk met wat hulp of aanwijzingen van hier kan dit probleem aangepakt worden.


Mvg

Dennis

geenzinhierin

Geplaatst door geenzinhierin (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Dennis, laat jouw bericht maar niet aan die kameraad lezen... De vriendschap is gelijk over... Je hebt te maken met een brandstof lekkage..
Je kameraad zal dat beamen en lokaliseren. Voor de reparatie zal hij wel wat materialen nodig hebben....

geenzinhierin (0), 11 jaar geleden

beste Cor,

bedankt voor je reactie.
Dat er sprake is van een brandstof lekkage was me al meer dan duidelijk ( gezien de plekken op het wegdek )
Mijn kameraad weet ervan. Hopelijk leest iemand dit bericht, en komt het bekend voor bij diegene.
Als zoiets een bekend probleem is, scheelt het waarschijnlijk al een hoop zoekwerk om het te lokaliseren, vandaar mijn post.

PeterK011 (25), 11 jaar geleden

zal waarschijnlijk een kunstof brandstofleiding zijn die ergens doorgewreven is,lek opsporen en vervangen door originele leiding.. bij de vito kan dit wel een hoop werk zijn,zeker als het een leiding is die naar de hogedrukpomp loopt.dan moet de bovenste inlaatcollector verwijderd worden,alsook luchtfilterbak en bovenste motersteun.

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

o ringen opleidingen versleten of leiding doorgescheurd .
gr

geenzinhierin (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reacties.


Vandaag kunststof plaat verwijderd, brandstoffilter, luchtfilterbak en de nodige slangen.
Alles even schoongeblazen met remmenreiniger en lucht.
Van bovenaf geen lek te vinden. Verstuivers droog, retourleiding aldaar ook.
Moet haast dus lager zitten, in de buurt van de multiriem.
Volgende poging word op de brug, en dan van onderaf gaan zoeken.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Dan zal het waarschijnlijk vanaf de hogedrukpomp komen. Deze zit vlak boven de multiriem, zwart en soort van 3-hoekige vorm. Deze is zelf te reviseren, maar beter is een prof. gereviseerde te halen en deze in te leveren voor retourwaarde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.