close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200: Vocht onder de bestuurders mat.

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 ltr

Hallo Mercedes-kenners.

Er staat vocht/water onder de mat van de bestuurders stoel, en ook links achter. Omdat ik al dagen bijna alle mercedes-problemen zit te lezen die met vocht te maken hebben, maar vele oorzaken lees (wellicht van andere types , met hun eigen makken/problemen). Hier toch maar de vraag waar ik moet beginnen om de oorzaak te vinden en te verhelpen. Auto heeft namelijk 106.000 aantoonbare kilometers gelopen en is zeker de moeite van reparatie waard.


- auto heeft schuifdak, zij borstels moeten vervangen worden, zijn al nieuw gekocht.
- afwateringsbakken bij moterkap-steunen zijn roestvrij en gaaf zowel links als rechts.
- rechter kant van de auto is kurkdroog en vertoont geen enkel spoor van vocht
- de rubbers van het voor en achter raam ga ik sowieso vervangen, deze zijn gescheurd.
- heb nog niet gekontroleerd of de bekleding eraf geweest is , en eventueel plastic niet goed terug geplaatst, maar kan dit echt de oorzaak zijn, deuren zelf zijn roestvrij, zelfs die dunne strip waar het rubber in vast zit.
- klopt het dat indien de kachel de oorzaak is de rechter kant juist vochtig is en niet de linker kant.
- het motor compartiment is roestvrij voor het oog (maar rij deze auto's al sinds 1988) dus daar vertrouw ik wel op , een gat zou mij opvallen

Maar zoveel mogelijk wat ik wel weet opgeschreven, zodat wellicht een aantal zaken uitgesloten kunnen worden, en ik snel bij de oorzaak kom. Staat nu in een garage
omdat ik als de dood ben voor dit vocht probleem en zijn gevolgen. Heb er al eens een voor weggedaan voor een spot prijs. Weet dat de onderliggende oorzaak "gaten" in het onderhoudsboekje zijn, maar was al heel erg blij dat ik een voor mij betaalbare vond met aantoonbare kilometers, een volledig afgestempeld onderhoudsboekje zou de spreekwoordelijke speld in een hooiberg zijn geweest. Misschien wil iemand mij toch helpen.

Geplaatst door

Rene 2574 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet of de kachelconstructie gelijk is als bij de jongere 200 types.
Zelf heb ik zo'n probleem gehad met mijn eigen c200 (CDI 1999), kwam toen bij de kachelinlaat vandaan.
Heb toen het deksel onder het dashbordkastje verwijderd, kachelfilter verwijderd en beschermkap onder de kachelmotor eraf geschroefd.
Bij mij kwam er toen een beste scheut water uit (wat dan direct onder de passagiersstoel verdwijnt).
Rechtsvoor onder de motorkap zit (althans bij mijn type) de kachelinlaat, het afwateringspijpje was bij die van mij verstopt.
Met een lang blaaspistool deze rubber tuit leeg/schoongeblazen, een tijd (weken) zonder matten rondgereden (kranten in alle gaten gedrukt om water op te nemen).
Matten gedroogd en nadien alles weer op zijn plaats gelegd, ik heb er nadien geen last meer mee gehad.

Succes.

Pieterb1 0

15 jaar

Bedankt pietreb voor je duidelijke uitleg, maar omdat de passagierskant kurk droog is. Laat ik dit werk even liggen. En hoop ik op nog meer reactie's.

Rene 2574 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.