Hallo,
Heb een mercedes w124 200d en heb problemen met de koude start. laast een nieuwe accu geplaats en dat ging even goed. Nu weer hetzelfde probleem.
bij koude start, ´s ochtends wil hij niet aanslaan. wanneer ik de auto aansleep start hij al na 200 meter. Als ik dan een half uurtje rijd blijft hij direct en zonder problemen starten als de auto niet langer dan 2 a 3 uur stilstaat.
maar na een nacht stil te hebben gestaan dan wil hij niet meer starten. Heb de auccu doorgemeten en die is gewoon vol.
Kan het aan de startmotor liggen of is hier iets anders aan de hand.
graag advies voordat ik hem naar de garage breng en een kapitaal kwijt ben.
Groet,
Ben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je gloeibougie's kontroleren
hoe doe ik dat??
15 jaar
ik heb dit verwijderd maar nu ben ik in verwarring,wat heb je nu een W 123 of W124,bij je topic staat W 123 en bij je vraag staat W 124
15 jaar
robby,
bedankt alvast, ga het morgenochtend oven nakijken en laat het je weten. Maar waarom start de motor dan wel als die eenmaal een kwaltier gedraait heeft?
15 jaar
omdat een diesel die jij hebt moet voorgloeien anders slaat hij niet aan,en als jij hem aantrekt wordt hij op een gegeven moment toch wel wat warmer doordat de samendruk van lucht gepaard gaat met warmte en als hij eenmaal gelopen heeft is hij al warm dus is voorgloeien niet echt meer nodig ,de huidige diesels hoeven niet meer voor te gloeien dat zijn direct ingespoten diesels of alleen bij echte vrieskou zou je nog even moeten voorgloeien maar dat is allemaal zo perfectioneert dat je dat als chauffeur nog niet eens meer merkt je doet de portier open en hij begint al te gloeien,dus kun je direct starten,echter de wat oudere diesels moet je nog voorgloeien,hoelang heb jij deze auto??dat zul je toch wel gezien heben dat als je kontakt aanzet er een geel lampje met gloeispiraal teken op je intrumentenpaneel gaat branden??
15 jaar
ik wil je niet kwetsen maar ik heb zo'n idee dat je niet weet waar dit over gaat dan kun je misschien even beter iemand met verstand van zaken in de arm nemen, alleen kontroleren is niet voldoende er zal ook gerepareerd moeten worden en gloeibougie's eruit draaien brengt toch wel wat risico en ervaring met zich mee.
15 jaar
zeg ,ik vraag me af hoe jij altijd deze wagen gestart hebt??kontakt aan 10 sec.wachten dan sleutel doordraaien,of hoe heb jij dat altijd gedaan
15 jaar
Is het nu een w123 of een w124. Van een W123 kunnen de kleppen ook te nauw staan.
het is een w 123. Ik heb er inderdaad niet heel veel verstand van. Ben een econoom en de mercedes is van mijn vriendin. ze start hem inderdaad normaal pas als gleoilamp uit gaat. Lampje brandt alleen niet altijd.
Heb gedaan wat je mij aanraadde met dat doormeten. cilinders 2 en 4 gaven inderdaad kleine vonkjes. cilinders 1 en 3 helemaal niets. Dus misschien toch de gloeibougies.
Wil het risico vermijden dat ik naar de mercedes garage ga en ze daar de hele motor gaan nakijken tegen een uurtarief van 80 euro. Kennen jullie misschien betrouwbare old timer specialist in regio Nijmegen.
Thanks,
Groet,
ben
15 jaar
Je kunt ook een universele garage bezoeken om te vragen of ze de gloeispiralen willen controleren / vervangen,de dealer doet dat ook,alleen is het uurtarief vanzelfsprekend wat hoger..
Soms kom je er niet al te makkelijk aan,of nog erger,er breekt er wel eens ene af,en als je dat zelf gebeurt ben je verder van huis en heb je meestal een groter probleem.
Dat het lampje niet altijd brand is normaal,deze zal alleen bij koude motor branden,als hij op bedrijfstemperatuur is niet.Wat je kun proberen is voor je start ( of voor de vriendin de auto start ) hem eens 2 of 3x helemaal te laten uitgloeien tot de lamp uit gaat,en hem dan eens probeert te starten,het is alleen een test,dus geen blijvende oplossing.
Gr Stefan
15 jaar
Ik heb dit ook gehad bij 240 diesel uit 1984.
Inderdaad gloeikaarsen. gewoon 4 nieuwe kopen- niet klungelen. kost 75 euro en dan klaar.
Je kunt in je motorblok zien waar de gloeikaarsen zitten en dan maak je draadje los en schroeft ze eruit met een dopsleutel.
Nrs 1 en 4 gaan makkelijk, 2 en 3 zitten wat lastiger -is eenvoudige klus, gewoon rustig blijven.
Anders is garage Wieman in Amsterdam een zeer goede garage en gespecialiseerd in oude mercedessen.
Als je gloeikaarsen kapot zijn, doet ook het gloeilampje op t dashbaord t niet meer
14 jaar
In een universele garage even de kleppen laten stellen en de gloeikaarsen nameten, van welk bouwjaar is deze wagen?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar