Mercedes-Benz 200: Motorstorings lampje gaat branden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2l kompressor

motorStoringslampje gaat na 2 dagen branden na uitlezen en wissen Storingscodes zijn:

49 Lambda voor kat massasluiting.

29 Mengseladaptie additief te mager bij deellast.

enig idee?


er zit olie op de stekker van de nokkenas versteller maar hoe ga ik dat dan oplossen san als het via de bedrading naar de computer word geleid dan??? want hij heeft ook al 164000 gelopen dus de intervallen van de lambdasondes is al verstreken ding is van me pa maar wil het graag oplossen zonder er voor 7 meiers sensoren in te douwen.

Dennisddbn

Geplaatst door Dennisddbn (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

MBmaster (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoi Dennis,

Wat veel voorkomt bij deze motoren is dat er olie vanaf de nokkenasversteller via de bedrading naar de computer wordt geleid.
Deze olie komt dan ook via de bedrading bij de nokkenas sensor, de lambdasensor en de luchtmassameter.

Je zou het beste kunnen beginnen met de stekker van de nokkenas versteller los te nemen. Deze zit aan de voorkant van de cilinderkop. Als aan deze stekker olie zit, dan is dit waarschijnlijk het probleem.

Ik ben benieuwd.....

Als dit niet het geval is, dan zal hoogstwaarschijnlijk de luchtmassameter stuk zijn. Dit is een storing die ook veel voorkomt bij deze motoren. De motor blijft daarmee redelijk normaal draaien omdat ie in de zelfaanpassing "mode" zit. Dit zou je kunnen chekken door de zelfaanpassing terug te zetten met de testkast en dan de luchtmassa af te lezen (in vergelijking met de waarde die de luchtmassa dan zou moeten zijn natuurlijk).

Succes!

Dennisddbn (0) PRO, 14 jaar geleden

motorStoringslampje gaat na 2 dagen branden na uitlezen en wissen Storingscodes zijn:

49 Lambda voor kat massasluiting.

29 Mengseladaptie additief te mager bij deellast.

enig idee?


er zit olie op de stekker van de nokkenas versteller maar hoe ga ik dat dan oplossen san als het via de bedrading naar de computer word geleid dan??? want hij heeft ook al 164000 gelopen dus de intervallen van de lambdasondes is al verstreken ding is van me pa maar wil het graag oplossen zonder er voor 7 meiers sensoren in te douwen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat bedoel je te zeggen met "hij heeft ook al 164000 gelopen dus de intervallen van de lambdasondes is al verstreken"?

Dennisddbn (0) PRO, 14 jaar geleden

bij 160000km moeten de lambdasondes worden vervangen maar ik denk niet dat dit het is aangezien ze nog binnen hun waardes functioneren zodoende heeft iemand enig idee

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

De motor-computer is het in ieder geval niet met je eens dat de lambda-sensor voor de kat binnen de waardes is.
De computer vindt dat er sluiting naar de massa is.
Wat voor voltage geven de lambdasondes af tijdens staionair en verhoogd toerental?

Dennisddbn (0) PRO, 14 jaar geleden

de 2e zat geloof ik tussen de 43 en 44 volt en de eerste ging van 0 volt naar max 77volt geloof ik is al een weekje geleden of dit nou bij gesloten of open kring was weet ik ff niet meer zou ik het overnieuw moeten testen maar heb je hier wat aan want volgens mij liggen de lambda's binnen hun waardes bedankt alvast voor het meedenken.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Eh, 77 (zeven en zeventig) Volt bij een auto die werkt met 12 Volt?
Tikfoutje, meetfoutje of ergens een komma vergeten?

Dennisddbn (0) PRO, 14 jaar geleden

sorry was mv milivolt

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de waardes in milivolt zijn dan zijn ze wel EXTREEM laag. Was het niet 0,43 en 0,77 Volt?

Dennisddbn (0) PRO, 14 jaar geleden

opgelost lambdasonde 1 vervangen en nokkenasversteller magneet en modificatie uitgevoerd aan de draadboom

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.