Mercedes-Benz 230: vonkt niet

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2300

ik heb hier een coupe die niet meer vonkt ik heb de bobine /sensor/ontstekingsmodule vervangen geen resultaat heeft iemand een idee
of heeft iemand een schema hoe dit systeem eigelijk werkt volgens mij krijgt hij nog een signaal uit de computer maar welke kabel is dit en wat kan ik meten op de moduul zelf voor spanning of ander signalen

gr hans

HANSV.

Geplaatst door HANSV. (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

spanbandje (0) PRO, 14 jaar geleden

Hans heeft deze wagen nog een voorschakelweerstand ?? zo ja misschien is deze defect
succes Marcel.

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

krukas sensor nazien (aan vliegwiel) -- in stroomverdeler inductiespoel nazien-- in rotor weerstand weggebrandt

HANSV. (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo heren

deze heeft geen spoel in de ontsteking en de vliegwielsenzor is vervangen welk signaal moet ik meten op de senzor in het vliegwiel ???? ik meet namelijk niets met de ohm meter

gr hans

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

wagen met katalisator

Heeft toch geen contactpunten in stroomverdeler(delco)meer-- is toch met een spoel in de delco
De ohmse weerstand is +/- 680 ohm --

HANSV. (0) PRO, 14 jaar geleden

ja willy hij kat en heeft inderdaad die stekker aansluitingen en de verdeler is gewoon verdeler zonder niks (kap en rotor)

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

ja klopt de ohmse waarde is die goed en meet u een oplopende wisselspanning aan de stekker ( van de onstekingmodel)bij starten

HANSV. (0) PRO, 14 jaar geleden

op welke stekker van de twee en welke pen moet ik die waarde meten

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

ERis een e-mail op info@gar --- onderweg

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

tussen O krukassensor
680 +1200ohm

HANSV. (0) PRO, 14 jaar geleden

dankje willy9 voor je inzet hier kan ik wel wat mee ik laat je wel weten hoe dit afloopt

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

OP de 15 bobijn even als op 15 modul moet u 12V krijgen die via contacslot komen

HANSV. (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo allemaal

ik heb de oorzaak gevonden een kabel breuk die veroorzaakt is door een parker kwam er bij uit toen ik de kabelboom los had liggen ivm meten dus allemaal bedankt en tot de volgende keer


mvg hansv

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.