heb hier een 5 cilinder w123 240 diesel
hij gloeit bij koudstart maar 2 seconden.
het is gewoon een uitvoering met smeltzekering er tussen dus cerder niks.
nu komt het:de eerste 2 spiralen worden bij het gloeien warm de 3e niet en de 4e weer wel??
wie weet er een logisch antwoord op want al na veel rondzoeken en vragen zegt iedereen dat de 4e ook niet warm zou moeten worden mar dat doet hij dus wel.alleen de derde spiraal niet??
hoop op een oplossing.
Geplaatst door ster , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz W123? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz W123 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Hans4040 PRO, 12 jaar geleden
3e kapot..
ster, 12 jaar geleden
maar dan zou hij dat toch ook niet doorgeven naar de 4e ?? en die spiraal wordt wel weer warm
Hans4040 PRO, 12 jaar geleden
De gloeibougies staan parrallel aan elkaar geschakeld...als er 1 kapot is doet de rest het gewoon.
ahavelaar, 12 jaar geleden
De gloeibougies van een W123 240D staan niet parallel maar in serie. Waarschijnlijk zit er in de derde
gloeibougie kortsluiting, waardoor de vierde het wel doet.
Het is zaak om de kapotte gloeibougie snel te vervangen, omdat als er inderdaad kortsluiting in zit,
de andere teveel spanning krijgen en daardoor ook veel sneller kapot gaan. mvg. Arie
anoniem-1573996169, 12 jaar geleden
heb jij een trekstarter of sleutelstarter???er zit bij deze(trekstarter) toch ook nog een zender in het blok die de temperatuur linkt aan de gloeitijd,dus hoe kouder hoe langer ie gloeit.
Roger10, 12 jaar geleden
Als dit een wagen is uit 1977 ,dan is het een 300D als het een 5cyl. is ,en ofwel is er aan de gloeibougies geprutst met de isolators te monteren ofwel zit er kortsluiting op ,wat is het juiste type van de motor aub?
Roger10, 12 jaar geleden
[quote=ahavelaar]De gloeibougies van een W123 240D staan niet parallel maar in serie. Waarschijnlijk zit er in de derde
gloeibougie kortsluiting, waardoor de vierde het wel doet.
Het is zaak om de kapotte gloeibougie snel te vervangen, omdat als er inderdaad kortsluiting in zit,
de andere teveel spanning krijgen en daardoor ook veel sneller kapot gaan. mvg. Arie[/quote]
Deze kunnen zeker paralel geschakeld zijn het ligt er aan welk type motor dit is,want het zou kunnen dat de motor ooit vervangen is
Hans4040 PRO, 12 jaar geleden
[quote=ahavelaar]De gloeibougies van een W123 240D staan niet parallel maar in serie. mvg. Arie[/quote]
je hebt gelijk, Arie...mijn fout
mvg,
Hans
ster, 9 jaar geleden
inderdaad.gloeiers vervangen.probleem opgelost.
ster, 7 jaar geleden
massa was het probleem