👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Zoals in de titel van dit bericht echter, als ik de stekker van de oliedruksensor losmaak en het contact aan zet, geeft ie nog steeds 3 aan.
Op de losse draad van de sensor staat dan geen 12V maar 6,7V. Is dit normaal.
Ik kan me zo voorstellen dat er 12V op de draad hoort te staan en dat de sensor op het motorblok is geaard. Door variatie in oliedruk varieert ook de weerstand van de sensor en dus meer of minder stroom doorlaat en daarmee een uitslag geeft op de meter op het dashboard.
Is mijn aanname juist en zo niet, hoe zit het dan wel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
contact op-dan ,
de draad van sensor een tegen de mass(filter) houden moet dan 0bar (onder liggen) aangeven -is dit zo sensor kapot--is dit niet zo draadbreuk of meter printplaat defect --
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar