Geachte Heren,
Ik zit met een probleem,katalysator was kapot hij rammelde dus vervangen en toen naar de apk,bij de apk bleek dat mijn Co te hoog was dus hij werd afgekeurd.
Het gaat om een W202 C180 benzine,automaat uit 10-1995.
Wat ik tot nu toe gedaan heb :
Kat vervangen
Lamda sonde vervangen (origineel bosch)
Uit laten lezen en hij gaf geen foutcodes aan.
Alle vacuumslangen nagelopen alles perfect.
Bougies en kabels goed.
geen lekkage uitlaat en spruitstuk.
Motor gereinigd met Forte motorreiniger en daarna olie ververst en nieuw filter.
Brandstof systeem ook gereinigd en nieuw brandstof filter.
Injectoren gereinigd in ultrasoon bad.
2x een rit gemaakt van 200 km en flink op z`n staart in hoge toeren.
De waarden van de 4gastest zijn nu:
Stationar : %vol Co 0.58 %vol Co2 13.93 ppmvol Hc 173 %vol O2 1.6 L-benz S 1.052
3000 toren : %vol Co 0.54 %vol Co2 13.89 ppmvol Hc 183 %vol O2 0.88 L-Benz S 1.018
Bij opnieuw uitlezen geeft Lambda sonde perfecte waarden aan maar co blijft hoog.
Ik hoop dat iemand weet wat het euvel kan zijn want ik en mijn garage weet het niet meer.
Alvast erg bedankt voor al de input die ik hopelijk ga krijgen.
Aad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aad ; die co waarde is maar heel weinig te hoog! Bij 0,5 % CO en lager start de verbranding in de kat spontaan bij voldoende warmte van die kat. Is die kat . die je hebt vervangen nieuw ?? De stationair waarde heeft wel een hoog O2 gehalte . Dit kan komen door een klein gaatje in de pijp of de uitlaat- sonde zat niet diep genoeg. Probeer heet rijden en gelijk meten . Groeten.
Heren
Allemaal bedankt voor het mee denken het lek is boven water.
De nieuwe kat bleek niet te werken,nieuwe gemonteerd en co dook gelijk naar 0.01.
Grtz
Aad
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar